Anonym_her_inne Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Er det noen som kan beskrive hvordan en arbeidsdag som pleiemedhjelper kan se ut? Hva man gjør? Er egentlig utdannet noe helt annet, men har problemer med å få jobb, og nå tenker jeg omskolering. Har egentlig lyst til å bli sykepleier, men er ikke sikker på om jeg passer til det. Tenkte at det kan være lurt å "lukte litt på" arbeidsoppgaver og miljø før jeg går videre og tar opp enda mer studielån! Er det en smart måte å gjøre dette på? Å skaffe seg jobb som pleiemedhjelper? Og er det gjennomførbart? Får man jobb uten noen utdannelse? Håper noen vil ta seg tid til å svare på dette, jeg er full av spørsmål! Har prøvd å google, finner ikke særlig utfyllende svar på dette...=)
mer enn bare mor Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 en pleiemedhjelper er vel type en assistent som jobber på feks sykehjem. De er ofte så i manko på folk, så det pleier ikke å være så vanskelig å få jobb. Men det kan være verre å få fast stilling. Ofte får en kanskje ca 20 % fast stilling, men man blir satt opp som ringevikar - og da jobber man fort opp mot 100 % om en stiller opp når de ringer. Da får du jo også ofte jobbet med en sykepleier, og du har muligheten til å spørre de ut litt, samt sett hverdagen deres. Men en sykepleier kan jo ha en helt annen hverdag om han/hun jobber på sykehus.. hvis du er usikker på hav du vil utdanne deg som, og er fleksibel ift arbeidstider, så er det absolutt en grei måte å gjøre det på syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå