Gå til innhold

hvordan skal man greie å ikke legge på seg for mye....?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du prøvd bekkenbelte, skråsittepute eller andre hjelpemidler. Etter at jeg begynte å bruke dette så kan jeg bevege meg mer, men ikke gå turer og slikt. Svømming derimot får jeg ikke vondt av, så hvis du har en svømmehall i nærheten så kan det være et alternativ. Jeg har også en ergometersykkel som jeg bruker, men max 10 om gangen. Har ikke pust til mer. Fysioterapeuten min sa at all aktivitet som ikke gjør vondt er bra. Hva vi får vondt av er veldig individuelt. Det er bare å prøve seg frem. Men bekkenbelte er å anbefale. Hør med hjelpemiddelsentralen i kommunen om du kan få låne et. Det er dumt å gå til innkjøp hvis ikke det hjelper for deg.

Og hvis du sitter i sofaen og spiser om kvelden: Kutt opp gulrøtter, kålrabi og hva annet du måtte ønske i staver og spis så mye du vil.

(ikke det at jeg gjør det, men jeg er flink til å komme med råd til andre :))

Jeg har også kjøpt meg spinningsykkel (brukt på finn.no 500 kr) og sykling er den eneste aktiviteten jeg kan gjøre som ikke gjør vondt. Resten av dagen ligger jeg bare på sofaen, så de 15 minuttene på sykkelen gjør underverker. I tillegg prøver jeg å være veldig bevisst hva jeg har av mat i huset. Har jeg sjokolade og potetgull spiser jeg det, men skreller jeg gulrøtter, skjærer opp agurker, kjøper blåbær og riskjeks blir det jo til at jeg stapper i meg det i stedenfor. Hjelper også å drikke masse vann, det gir metthetsfølelse. Har vært sykemeldt med bekkenløsning m/gangvansker i 4 mnd nå. Har gått opp 10 kilo så langt, 3 uker igjen, så fornøyd med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...