AussieAnette Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 2 er såvidt gjennom tannkjøttet. Dette blir spennende dager. Han har 2 nede fra før (fikk når han var 4 mnd), nå er han 6 mnd og de 4 oppe er på vei. Tidlig ute ja.. Ser ikke fram til gråt og nattevåk nå altså, men men.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Så morro da! Må bare spørre jeg da.. Sønnen min er nå 5 mnd, fikk sine første 2 tenner for et par uker siden... Hva gjør du med flour?? Før i tiden fikk man jo fourtabletter som oppløste seg i vann, men det finnes jo ikke lenger?? Jeg har fått flere tips, av både tannlege og helsesøster. Vil bare vite hva du (og andre) gjør?
AussieAnette Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2010 Jeg har kun fått beskjed fra hs og bruke tannkrem. Men der sier du noe. Må høre på apoteket neste gang jeg er der.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Jeg har også fått beskjed om å bruke tannkrem som inneholder flour. Sånne flourtabletter som oppløses i vann finnes ikke lenger... Kjøpte tannkrem på apoteket: Aller første tann (eller noe lignende, fra Zendium) Inneholder visst ikke så mye flour, som er bra siden de er så små..
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 så lenge man bruker tannkrem med fluor så skal det ikke være nødvendig med fluortabletter i tillegg....
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 egentlig greit at så mange kommer i slengen, så får du mindre tid sammenlagt med feber og grining
AussieAnette Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2010 Det er sant, nå er det 2 til på vei. Så da er det 6 samtidig og 2 fra før.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Snuppa her fikk også 2 tenner nede da hun var 4 mnd og nå har hun fått de to oppe sist uke, er nå 6,5 mnd. Vi er veldig heldige da, merker ikke noe på henne at hun får tenner, bare litt ekstra mye sikling. Ser jo litt snålt ut med de to tennene oppe som har kommet sånn halvveis ned
Gjest eelis+kian Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Hvordan ser dere at tennene er på vei egentlig?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Ja, her fikk flisa hele 5 tenner på en gang da hun var 7 mnd gammel, og jeg må si at det var noen ganske så urolige dager og netter ja...De to første fikk hun ved 3,5 mnd, rett etter 3 mnd-vaksina=)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Man skimter noe hvitt rett under tannkjøttet, og gjerne en liten sprekk i tannkjøttet der hvor tanna er på vei opp, evt rødt/ hovent tannkjøtt..
Lemonia Skrevet 24. mars 2010 #12 Skrevet 24. mars 2010 Her har også tennene kommet flere på en gang. Han fikk de fire første kjapt da han var 6 mnd. Så ingenting før han var 9 mnd, da kom de fire neste. Nå er han 15 mnd og har akkurat fått tre jeksler på en uke. Har heldigvis ikke hatt noe trøbbel med de åtte første tennene, men jekslene har han slitt litt med.
Gjest eelis+kian Skrevet 24. mars 2010 #13 Skrevet 24. mars 2010 Da har Kian holdt på å få seks tenner i to måneder nå... Ingen av dem har brutt ut. Hehe. Skjønner ikke hvordan man vet sånt jeg :-)
AussieAnette Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 24. mars 2010 Eelis og Kian: Jeg har skimtet tennene lenge, men det som gjør at jeg kan si at 2 til er på vei nå er at det har blitt et "hull" der hvor tanna kommer ut. Sånn var det nemlig når de to første kom.
Gjest eelis+kian Skrevet 24. mars 2010 #15 Skrevet 24. mars 2010 Ah, ser man det godt eller? Kjenner man det kanskje? Hehe, så mye man ikke vet! :-D
AussieAnette Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 25. mars 2010 Du ser det, tannkjøttet der hvor tanna skal opp endrer seg. Blir et smalt hull rett og slett. Vet ikke om det alltid ser det like godt. Men alle tennene til lillemann har tannkjøttet endra seg sånn.
septbaby09 Skrevet 25. mars 2010 #17 Skrevet 25. mars 2010 Så søtt med tenner da Straks 6 mnd her også, å ingen tann ennå hehe
Gjest eelis+kian Skrevet 25. mars 2010 #18 Skrevet 25. mars 2010 Så morsomt. Kian har en halv tann, men den var bare plutselig der en dag. Den kom så vidt opp av tannkjøttet (på den ene siden), og så var det stopp. Jeg venter i spenning på at den skal fortsette å vokse :-P Har aldri hørt om noe sånt før, så det var litt rart. Men faren hans fikk tre sett melketenner, og det er jo ganske spesielt det og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå