Gjest Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Med andremann i vente har jeg jo erfart hvordan man kan falle inn i en litt negativ spiral med økt vekt, dårlig form, rare lyster osv. Jeg synes ihvertfall det i perioder er litt vanskelig å komme seg ut av sjokolade- og masse mat hver dag og det å ikke ha energien til å trene like hardt som før. Så da spør jeg dere, jenter: Hva gjør dere for eget velvære under graviditeten? Jeg har funnet ut at det er så mye bedre å drikke en kopp te, ta en lang dusj med levende duftlys på badet, gode fuktighetskremer osv for å lette humøret enn alt det usunne. MEN det er jo ikke lett alltid å finne tid, lyst og evt. penger til slike ting. Spesielt ikke i hverdagen. Har dere noen gode tips? Vi skal jo tross alt ikke forfalle i denne tiden - det er jo heller ekstra viktig å ta vare på oss selv og kroppen.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 - Jeg dusjer, bruker peeling ol. hver dag. Tar hjemme-spa med en god ansiktsmaske for å se opplagt ut. - Går regelmessig til frisøren for å holde håret i orden (tøff, kortklipt frisyre med sprek farge). - Trener 3 ganger i uka (spinning, styrke og yoga for gravide). - Prøver å holde meg til sunne middager (salat, fisk og kylling). - Har sex :-)
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 I dag har jeg stripet håret, deilig følelse:) Fredag dro jeg å svømte.
mammaløve Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Kommer meg ut i frisk luft for å gå tur Går masse på besøk til venner, og blir gjerne med på fest. Svømmer, bruker litt snasne klær, lager god og sunn middag og masse smoothies. Må nesten gjøre litt sånt for å ikke falle inn i uformelig og blek-modus som bare vil ligge på sofaen...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Velvære, hæ, hva er det? Dårlig med det her gitt, dagene går i ett for tida, og den lille tiden som blir igjen på kvelden tilbringes stort sett som et slakt på sofaen:p Men prøver å få gått meg en liten tur alene i ny og ne ihvertfall, med musikk på øret, eller ta meg en ekstra lang dusj- eller rett og slett bare slappe av foran PC, med avis el lignende=)
Gjest Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 ja, det med slakt kjenner jeg igjen:) Var dette overskuddet igjen da ... Men godt å høre at dere også finner velvære i sånne "små" ting. Jeg gleder meg til å kunne gå med lette kjoler i sommer og litt brunfarge på kroppen. Selv om varme kanskje er drepen for alt velvære, føler jeg meg generelt litt freshere om sommeren. Så kanskje det gjør susen? Blek og økende vekt er liksom ikke det kuleste for selvtilliten. Men når det er sagt; alle slike tanker om egen kropp, negativitet, alt orket, energimangelen osv - det har en pussig måte å forsvinne når jeg kjenner det beveger seg i magen:) Bare bittelitt bevegelse ennå, men kjenner jo at det er noen der. Synes forresten spa skulle vært en del av det offentlige svangerskapstilbudet ...mmmm!
Corneliuss Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Jeg orker ingenting (hyperemesis) og blir derfor litt dårlig med egenpleien om dagen ja. Kan ikke trene (kaster opp) og blir kvalm av å ta for lange dusjer (damp). Men har gått på spa og fått ansiktspleie hver tredje uke (gjort det tre ganger). Veldig deilig! =O) Tenker at jeg skal få bestilt meg en frisørtime snart. =O)
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 23. mars 2010 #8 Skrevet 23. mars 2010 Jeg har en del vondt i føtterne og slikt å har ønsket meg fotbad.. så en dag jeg sto å tok oppvasken kom min kjære hjem og hadde kjøpt en slik fotbad med massasje =D ik fått prøvd den, men tenkte og få det til ikveld.. skal også lage meg grønnsaker og dipp =D *gleeeder seg* Ellers er det godt å bare legge seg på soffaen strekke seg ut og slappeav en liten stund,ligge å kjenne på sparkene fra snuppa mi:) Tar en varm dusj om jeg er veldig sliten bruker god såpe og har på meg skikkelig store klær etterpå Ellers har jeg bestilt meg frisør time og ser frem til litt striping å klipping av hår =0) Så i mai skal jeg og min kjære på Spa hotell 1 helg, bare oss 2...ser jeg frem til
Gjest Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Jeg har vært fryktelig dårlig på å ta vare på meg selv hittil. Føler meg bleik, småfeit (da magen ikke har kommet helt ennå) og generelt pjusk og ekkel... MEN her fikk jeg mange gode tips:) Kanskje jeg skal ta meg en skikkelig deilig sparunde på badet og sette meg ut i sola etterpå.. hmm
mammaløve Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Hehe, som noen nevnte her oppe så er sex et veldig bra velvære-element forresten! Selv om lysten ikke er på topp alltid, så blir det som oftest kjempebra når man bare kommer i gang. Og selvtilliten får et boost hver gang (Pluss at noen av oss er så heldig å få mer følelse både her og der, og da er det jo ekstra bra!)
Pixie Power Skrevet 23. mars 2010 #11 Skrevet 23. mars 2010 Tror det viktigste er de små tingene man kan gjøre for seg selv, ikke sikte så høyt og stort :-) *Når jeg trenger å finne roen og go'stemningen tenner jeg stearinlys. *Kler meg aldri i daffeklær, for da føler jeg meg stor og slaskete, hehe. *Sminker meg og bruker deilige skrubber og kremer. *Masse kjærestetid med mannen. Å tilbringe alenetid med ham er balsam for sjelen og gjør underverker for et litt haltende gravid selvbilde... *Unner meg det har lyst på av mat og drikke, fordi det er så sjelden jeg har lyst på noe at jeg bruker litt penger og tid på akkurat det jeg får lyst til å putte i meg der og da :-) Storforbruker av frukt! *Trener! Jeg får veldig mye overskudd av å trene - og jeg får tilbake forstanden, hehe. Det halter litt psykisk når man er totalt utslitt av jobben, så treningen gir meg pusterommet jeg trenger + energi som varer en stund etterpå. *Sover og er slabbedask på sofaen :-) Blir ikke mye skjønnhetssøvn, så å legge meg nedpå når jeg har muligheten er gull verdt. *Fokuserer på alt jeg er takknemlig for og ser på det meste med en dose humor (og galgenhumor...) :-)
Pixie Power Skrevet 23. mars 2010 #12 Skrevet 23. mars 2010 En ting til jeg gjør for mitt velvære: unngår mamma-avdelingen på HM, hehe. Har en bukse, men that's it. Ble så deprimert sist jeg kikket der, fornærmende mot oss gravide *hrmf*
Rosa Mirabella Skrevet 24. mars 2010 #13 Skrevet 24. mars 2010 Pixie Power, hva mente du med det siste innlegget ditt? Jeg skal på H&M snart å se på mammaklær, er visst eneste butikken i Kristiansand som selger det. Er utvalget dårlig, klærene stygge, eller hva mente du? *Nyskjerrig*
Pixie Power Skrevet 24. mars 2010 #14 Skrevet 24. mars 2010 Jeg synes utvalget til nå har vært for dårlig, rett og slett. Ingen farger, og bare trist og formløst :-/ Har ikke funnet en eneste topp, bortsett fra singlet, som jeg kunne tenke meg å bruke. Det er jo selvfølgelig smak og behag, men det blir så langt unna stilen min til vanlig. Foreløpig (er i uke 25) så liker jeg å fremheve magen, så det er mye som passer meg av lange, litt trange topper/gensere og så bruker jeg gjerne belte også. Har liten mage midt på, så jeg synes hele meg blir så stor og formløs i vide gravid-plagg :-) Men det kan hende det har begynt å komme inn fra vårkolleksjonen nå, så man kan jo håpe :-) Har ikke vært innom butiken på et par uker. Er butikken stor, og de har en flink innkjøpssjef, så vil jo det øke sjansen for å finne noe, vil jeg tro!
Rosa Mirabella Skrevet 24. mars 2010 #15 Skrevet 24. mars 2010 Ok, skjønner:) Får håpe vårkolleksjonen er bra da:)
Pixie Power Skrevet 24. mars 2010 #16 Skrevet 24. mars 2010 Og hvis ikke så er det faktisk en del "vanlige" plagg som passer hvis man går opp en str eller to, og f.eks knyter et smalt belte under puppene :-) Passformen på mange plagg funker for oss gravide også, man må bare orke noen turer innom prøverommet (eller deponere i hytt og pine og prøve hjemme, som jeg gjør, hehe. Bonusen er at jeg føler at jeg FÅR penger hver gang jeg leverer noe tilbake. Også en form for velvære, haha) Lykke til :-)
corerith Skrevet 24. mars 2010 #17 Skrevet 24. mars 2010 Helt enig i at det ikke er særlig utvalg på H&M! Ville bare komme med et tips jeg kom over på en Londontur for noen uker siden. Det er en internettbutikk som heter Blooming Marvellous, anbefaler å sjekke den ut! H&M-priser, men mye flottere klær! Særlig for dem av oss som liker romantiske klær og nattkjoler i silke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå