Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det synes jeg er så koselig! :D Når vi er sammen på ettermiddagene og kveldene kommer hun imot meg med en bok og vil opp på fanget for å bla i bøkene sine og lese. Samme boka om og om igjen, hun blir aldri lei heller, sitter ofte på gulvet og blar alene i bker også.. Hehe. Hvilke bøker leser dere for ett åringene deres? Skal snart ha to ukers påskeferie med samboeren og godjenta min, så tenkte å bruke god tid på å lese bøker sammen med henne da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår på 15 mnd er også veldig glad i bøker. Vi har lest for ham siden han var bitteliten. Rundt 13 begynte han å kjenne igjen historien i de bøkene vi leser ofte, såpass at vi kunne spørre ham hva figurene sier og så svarer han riktig.

Noen favoritter:

Bæsj (om en kanin som bare kan si en ting). Dette er den klare favoritten.

Gruffalobøkene

Den lille larven aldrimett

Jeg er ikke søt.

God natt Trampe

Mummibøker

Skrevet

Jenta vår på 15,5 mnd er også kjempeglad i bøker - og det er vi også - så det er såå koselig når hun kommer løpende med den ene boka etter den andre (",)

Nå de siste to ukene har hun begynt å kunne sitte og høre på at vi leser også, ikke bare ser på bildene. Det åpner jo en helt ny verden! :)

Favorittene nå er:

*Pekebøker av alle slag, med farger og figurer, dyr og mennesker

*Tassen-bøker - og andre klaffebøker

*Ingrid-bøker (Ingrid vil bade, Ingrid og bassilusken osv)

*Diverse bøker om Thomas-toget

*Ludde

*Thomas og Emma

*Den lille larven aldri mett

*Bæsj

osv. osv. Vi er på biblioteket hvertfall 1 gang i mnd - og bokhylla begynner å fylles opp (",)

Den siste uka har jeg lest ett kapittel i Folk og Røvere i Kardemommeby hver ettermiddag - og hun har nå begynt å juble hver gang jeg finner frem boka (",) Jippi!

Så lenge det går an å bla, så går det meste (",) Aftenposten, fagtidsskrifter, mammas interiørblader, reklamebrosjyrer - alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...