Vimsetrollet Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 .. hvor mye har babyen gått opp i uka, sånn ca??!! Jenta mi legger ikke på seg mer enn 50-100 gram i uka. Helsestasjonen vurderer å legge oss inn på sykehus for utredning.
eva og guttene Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Lillegutt veide over 4kg da han ble født og spiste bra de første 3 ukene og gikk opp over 2 kilo den første måneden. Så var det stop.... Han ble veldig uinterresert i mat, jeg prøvde alt fra hyppig amming til amming til faste tider, flaske og skje mating uten hell. Han gikk opp 25-50gram i uka. Helsesøster har vært veldig rolig når det gjelder vekten hans heldigvis, selv om han har rast nedover på vektkurvene (var jo høyt oppe til å begynne med). Han er en veldig aktiv liten gutt og helsesøster sa at så lenge han legger på seg litt og ser ut til å trives så var det ingen grunn til bekymring. Vi begynnte tidlig med fruktmos og han har fått grøt fra 2,5 måned. Nå er han 4,5 måned og har en ukentlig vektoppgang på ca 75gram. Han spiser litt over en halv porsjon med grøt til kvelds og får fruktmos og smakeprøver av middag på dagen. Melk bryr han seg lite om, og om han ikke er omtrent i koma av trøtthet må jeg lure i han mat (slitsomt!). Hvor gammel er babyen din?
Vimsetrollet Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. mars 2010 Babyen min er litt over 2 mnd, og har akkurat tippa 4 kg. Hun var 3320 g da ble født, 3122 g på det minste. Vi er på helsestasjonen og veier i ett kjør, og legen greier ikke helt å bestemme seg for om hun vil utrede mer eller ikke. Jenta mi er ikke glad i pupp, spiser kun etter hun har sovet i 3 timer. Det går litt lettere når hun får flaske, men hvis hun ikke er sulten nekter hun å ta den og. Vektoppgangen varierer litt fra uke til uke, men hun ligger på mellom 50-100 gram i uka (sa jeg det?)
lykkelig-mamma:-) Skrevet 25. mars 2010 #4 Skrevet 25. mars 2010 Akkurat d samme her...Jenta mi er snart 4mnd og har akkurat tippa 5kg..HS har vert svært bekymret..har lagt på seg 40-100gram i uka :-( Begynte med grøt for 2uker siden og nå går d oppover, sist veiing hadde hun lagt på seg 210gram på 4dager..noe som selvfølgelig HS mente var for mye igjen, men jeg kjører på me grøt..:-)
Vimsetrollet Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2010 Godt å høre at det er fler - da betyr det vel at det ikke trenger å være noe galt med babyen likevel. Ammer du eller, lykkelig-mamma? Jeg ble anbefalt å gi forsterket mm på flaske (mm+mme) 2 ganger for dagen, derfor har jenta mi i tillegg fått puppeskrekk. Jeg har tviholdt på ammingen, men nå tror jeg jammen jeg må gi opp snart. Tilbyr fortsatt pupp flere ganger om dagen, men etter mye hyling og særdeles lite spising ender jeg opp med å lage en flaske til henne likevel. Gjett om jeg har nedtelling til vi kan begynne med grøt da!! Sønnen min var heller ingen tjukkas, men han var i det minste glad i pupp! Vi ble anbefalt å begynne med grøt fra han var 4 mnd og han elsket det fra første stund!!
lykkelig-mamma:-) Skrevet 25. mars 2010 #6 Skrevet 25. mars 2010 Jeg gikk til fastlegen pga at jeg ble bekymret å han sa at i de tilfeller der babyer la lite på seg var d veldig sjelden noe var galt... jeg ammer litt enda, men føler ikke hun er så veldig ivrig..men prøver å tviholde på amminga siden hun nekter å ta flaske, må mate med kopp eller skje og d er så stress..hadde hun tatt flaska hadde jeg nok slutta å amme for lenge siden.. jeg begynte med grøt nå når jenta mi var 3,5mnd...:-) Lykke til...
Vimsetrollet Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2010 Så godt å høre at fastlegen din sa det. Det hjelper å høre at andre er i samme situasjon. Legen vi har gått til har i grunnen bare gitt oss flere bekymringer!! Heldigvis har søstra mi en kompis som er overlege på barneavd. som roet meg litt ned. Han mente det ikke var noen grunn til bekymring. Å, så jenta di tar ikke flaske heller nei. Jeg har grått mange tårer over at amminga ikke funker, men det ser ut som jeg skal være ganske glad likevel da. Ser ut som jenta mi har bestemt seg for å slutte helt nå, har ikke fått i henne noe pupp de siste to dagene - men på natta tar hun puppen, så jeg skal vel bare være glad jeg slipper å stå opp å lage flaske da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå