Gå til innhold

UL 6+1, for tidlig?

Turva med ♥novembergull♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Når var dere på UL og hørte hjertelyden?

Jeg har time når jeg er 6+1 som er den siste timen før påske, men er usikker om jeg skal avbestille og vente til etter påske. Da er jeg kommet til 7+6...

Hva ville dere ha gjort? Er redd for unødige bekymringer hvis det er for tidlig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For være på den sikre siden fikk jeg nå flyttet timen til over påske - er da 7+6. :-)

Skrevet

det tror jeg var lurt:) jeg var 6+5 og kunne akkurat se hjerte slå men det var det hele...noen kan ikke se det da heller har jeg hørt så 7+0 ihvertfall så er du på den sikre siden:)

Skrevet

Jeg hadde beholdt timen. Deilig å se hjertet før påskeferien :o)

Jeg så det 6+3.

Men, det er utålmodige meg da :o) Du får kjenne på magefølelsen!

Skrevet

jeg tror det skal slå da....men etter påske er du jo helt trygg da...om du er veldig redd kan du jo sjekke begge gangene? Jeg kunne gått til UL hver andre dag jeg :-)

Skrevet

Jeps,- jeg var hver uke i starten, så annenhver uke. Nå er det ca hver 3 uke. Hadde ikke overlevd uten.

Skrevet

Merker jeg er stressa på at jeg ikke fikk ul før jeg er 7+4 , etter påske. Skulle gjerne vært der en tur før altså.... dere som tar ul ofte , går dere privat da eller?

Skrevet

Grunnen til at jeg vil vente er fordi jeg rett og slett har angst for å ta UL.. har så mange negative erfaringer, har mistet to ganger i MA, og har ingen barn fra før. Men jeg vet at hjertet allerde er begynt å slå så tidlig, men hvis spiren vokser litt i rykk og napp i begynnelsen så blir jeg bare så bekymret hvis vi IKKE kan se hjertet slå... Selv om jeg burde glede meg til UL, så er jeg allerede begynt å grue meg fordi jeg er så redd!!! Ingenting tyder på at det ikke står bra til denne gangen, ingen blødninger eller brun utflod (som jeg hadde begge gangene når jeg mistet). Er 6+0 i dag.

Jeg går hos privat gynekolog.

Skrevet

Jeg er kommet like langt som deg. Har ikke fått time til ultralyd før 12 april. Jeg vil da være 8+5. Dette er jo fryktlig lenge å vente! Men drar jeg på ultralyd før påske og ikke finner hjertelyd, vil jeg ha det helt jævlig. Så jeg tror jeg har bestemt meg å vente. Prøver å ha en positiv mantra i hodet mitt.

Naturligvis, hadde det vært en garanti at en ville sett hjerte slå så tidlig, ville jeg helt sikkert dratt. Men slik jeg har forstått det så vil de helst at du er over 7 uker (mildt sagt usikkert at jeg klarer å vente helt til uke 8+5, men jeg skal prøve). Er det mistanke om at det er noe galt i uke 8, har jeg ihvertfall gått rundt og ikke visst noe. Får jeg beskjed om at det ikke ser bra ut idag, men dette kan ikke legen si med sikkert før jeg er 8 uker, er´n jo like langt (bare mer stresset).

Uff. Det ble litt mye dette her. Men jeg tror ikke noen kan si hva som er best for deg.

Skrevet

Det er det samme jeg tenker, Antiope - at hvis de ikke finner hjertelyd vil påsken bli helt for jævlig.. Så jeg har bestemt meg for å vente, og veldig fornøyd med den avgjørelsen :-)

Skrevet

Ja det tror jeg er lurt. Du skal jo på ultralyd i uke 7. Da er vi gravide og alt er vel til det motsatte er bevisst! God påske.

Skrevet

Nå er kanskje valget gjort, men jeg fikk ikke se hjertelyd 6+2. Men jeg fikk konstatert at det ikke var utenfor livmoren (noe jeg var urolig for) De sjekker meg med hcg målinger også.

Spent på hva du valgte jeg.

Lykke til uansett hvertfall.

Skrevet

Det var nok lurt av deg:) selv om det sikkert føles som en evighet å vente... Jeg var på ul i uke 6+4. Så da en fostersekk+embroy. Men ikke noe hjerteslag. Måtte vente nesten 2 uker til neste ul for å se om det var liv laga.. Det var 2 laaaange uker det!

God Påske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...