Gå til innhold

Fiskt blod på papiret i uke 9..???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var på UL på fredag, 9+4 da og så et sprellende lite foster helt etter boka. Alt så kjempefint ut. Var på hyttetur i helga, sto to timer på slalåm på lørdag, ingen knall og fall og tok det ellers med ro hele helga. I går kveld var jeg en tur på toalettet, er litt hard i magen om dagen (beklager den informasjonen..*kremt*) så jeg tok vel litt i kan man si...når jeg tørka meg var det friskt blod på papiret 2 ganger..blir jo litt redd med tanke på MA'n min for 8 mnd siden, men det har ikke kommet noe etterpå og ikke har jeg vondt i magen. Kan det være at det bare var et lite blodkar som sprakk? Noen med lignende erfaringer? Jeg ringte legen, og hun sa at det sannsynligvis ikke var noe farlig, men at jeg kunne ta det litt med ro og heller ringe opp igjen om det skulle komme mer...uff, var så glad på fredag, og nå kjenner jeg uroen snike seg tilbake igjen...

Takker for svar.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det akurat som deg. Hadde MA i mai i fjor.

Var på ultralyd da jeg var ca i uke 5-6. Da såg vi hjerte banke.

I går og i dag har jeg hatt rosa-rød utflod når jeg har vært på do, ha også vært hard i magen i det siste. Ringte legen og fikk komme bort, der tok gynekologen ultralyd og vi fikk se en liten baby med armer og ben, og ett bankende hjerte:) Han viste på ultralyden at jeg hadde en liten blodansamling så jeg sikkert kom til å fortsette å blø litt fremover. Fikk beskjed om å ikke bade, ha samleie, være i veldig fysisk aktivetet og bare ta det litt med ro fremover.

Er du sikker på at blodet kom fra skjeden og ikke fra endetarmen? Jeg har iallefall blødd litt fa endetarmen ofte etter å ha hatt hard avføring:)

Skrevet

Ja, jeg sjekka at det ikke kom fra endetarmen.

Men fikk du beskjed om hvor blodet kom fra, var det et blodkar som hadde sprukket? Og hvorfor skulle du ikke ha samleie...har ikke hatt det siden jeg blødde og tør jo ikke det nå om det gjør det værre.

Tuuusen takk for svar, hvor langt er du på vei nå?

Skrevet

Er 10+3 idag:)

Det var en blodansamling en eller annen plass, skjønte ikke helt hva han snakket om:p Tror det var oppi livmorhalsen eller noe, det kom iallefall ikke fra der babyen ligger så det var ikke farlig for den. Han sa at det kom tl å komme ut, men at det ikke var en stor blødning.

Skulle ikke bade i badekar pga bakterier, så kunne vært noe med det også at jeg ikk skulle ha samleie. Tror man må vente 2-3 uker etter at man har sluttet å blø før man har samleie igjen, men er ikke sikker.

Skrevet

Skjønner godt at du er bekymret. Jeg har hatt gjentatte blødninger gjennom hele svangerskapet og har vært kjemperedd hver gang. Det har ikke vært noe galt noen av gangene. Jeg er visst bare av den typen som blør lett. Tror det bare er et blodkar som har sprukket til deg eller så blør du litt fra livmortappen som jeg ofte gjør. Hvis du er veldig bekymret ville jeg tatt kontakt med fødestedet ditt. Jeg har fått komme til sjekk og ultralyd hver gang jeg har ringt og vært bekymret og det er veldig betryggende.

Glemte forresten å si at jeg nå er i uke 24 og altså godt inne i 2. trimester:o)

Skrevet

Det er veldig normalt og sansynligvis ikke farlig.

Det kan bla. være at kroppen går over fra å gi barnet næring gjennom den gule ett eller annet, (jeg kaller det eggeplommen), til morkake.

Jeg hadde det også, og var livredd i flere dager.

Men en dyktig lege kunne berolige meg med at det var svært normalt og ufarlig.

Hver 5. kvinne opplever det.

Hun sa også at jeg kunne leve som før blødningene. Røre meg og slappe helt av.

Det er ikke de vanlige tingene vi gjør som påvirker om det går bra eller ei.

Så slapp av så godt du kan.

Om du får ekstremt kraftige mens smerter, og veldig, veldig mye blødning, som er slimblandet- først da er det reell grunn til bekymring.

Jeg forstår at det ikke er lett, men det er normalt, og ikke farlig.

Venninder har fortalt meg om sine vellykede svangerskap med mensen hver måned, blødninger hver dag frem til sjette måned, en plutselig mensen et stykke uti svangerskapet ol.

Så det behøver ikke å være grunn til bekymring da heller.

Lykke til. :)

Annonse

Skrevet

Gynekologen min sa at 50% av de som har blødninger mister.

jeg ville iallefall ringt lege samme dag jeg hadde blødninger, for sist svangerskap da jeg mister var det eneste jeg merket at jeg hadde LITT blod på dopapiret, ringte legen og fikk beskjed om å komme kort tid etter. Hadde ikke hatt smerter eller noe. Da hadde jeg hatt en MA siden uke 9, og dette merket jeg uken før ordinær ultralyd. Så måtte til utskraping i uke 16-17.

Så man bør ta blødninger seriøst og ikke bare overse det fordi "alle" sier at det er så normalt og ikke grunn til bekymring:) sier det ikke for å være negativ eller skremme noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...