Gjest ibla Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Jeg får av erfaring babyer som vil bæres og være tett inntil hele tiden, og tenker at med to andre barn rundt meg hadde et sjal etc vært topp, så er hendene fri.. MEN det er jo en jungel av ulike produkter ute og går, hva er best, hva skal jeg velge??? Viktig at baby ligger godt og trygt, at det kan brukes oppover i alder, og at det er ergonomisk riktig for mors/fars rygg. Noen som har erfaringer og/eller tips?
mammaløve Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Nå barnet er lite, helt fra nyfødt, kan jeg anbefale noe som heter elastisk bæresjal. Da ligger barnet helt trygt, og du har det tett inntil kroppen og har dermed begge hender fri. Du kan også bruke det ved amming eller ute på tur. Hoder i allefall ett år. Dersom du vil ha et som varer enda lengre kan du kjøpe ringslynge eller vanlig bæresjal, men de elastiske er enklest for nybegynnere. Dette kan du bestille fra for eksempel www.lotusbarn.no, eller et ganske stort utvalg andre sider for bæretøy. Om du går på forumet www.tettinntil.no kan du lese mer om hvordan du bruker bæresjal og hvilke alternativer som finnes.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Til helt nyfødte anbefaler de jo sjal av noe slag, men selv har jeg bare erfaring med en bæresele som heter Manduca; som egner seg best fra 2-3 mnd og fram til 20 kg (leeenge med andre ord;) En aldeles super sele, som ikke krever knyting, men enkelt klikkes på som en ryggsekk=) SUPERdigg å bære med, fikk aldri vondt i rygg/ nakke, og veldig bra for baby! http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258
Bilingüe Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Jepps, elastisk bæresjal syns jeg er best. Kjøpte Moby -billig og fint. Kan bli litt varmt om sommeren, men ellers supert. Babyen ligger/sitter fint helt fra nyfødt til "stor", både mot og fra mamma. Har bært med både BabyBjörn og MeiTai, men fikk raskt vondt i rygg/skuldre. Sjalet dekker hele ryggen, så det blir kun som å ha ekstra vekt på kroppen, uten at det "tar på" noe sted. Det fine med elastisk bæresjal, er at du knyter det på først, så putter du bebisen inni. Du kan også ta ut og inn babyen uten å ta av deg / knyte opp sjalet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå