Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei. kan noen hjelpe meg med noen meninger eller svar på disse spørsmålene ?

jeg er gravid i 21 uker, har søkt for sosialhjelp, og nå får jeg sosialhjelp. Etter 2 måneder med sosialhjelp sender de meg på kurs fra nav for å finne meg en jobb. Problemet er at jeg klarer ikke å gå hver dag på kurs på grunn av kvalme og bekkenløsning, jeg har hatt en ulykke når jeg var 11 år og jeg har skadet ryggen min veldig hardt, når jeg ble 13 år kom problemene med ryggen min, fikk mer og mer vondt, kunne ikke bevege meg nesten noen måneder, og siden da har jeg problemer med ryggen, jeg kan ikke sitte mye, stå mye, gå mye eller bøye meg. og nå når jeg er gravid er smertene mer vondt. kan jeg bli sykemeldt for det ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141620674-sykemelding-p%C3%A5-kurs-fra-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få rett til sykepenger må du ha vært i arbeids i 4 uker. Kus fra NAV sidestilles ikke med arbeidsinntekt.

Dersom du er så dårlig at du ikke kan gå på kurs så kan du nok få en legeerklæring/sykemelding som sier noe om at du ikke kan delta på kurs, en du vil ikke ha rett på sykepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...