Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Fy så ekkelt det har vært! Store klaser med hår hver gang man drar fingrene gjennom håret :-( Hadde langt hår, men klippet det i en ganske kort bob for to mnd siden, jammen er jeg glad for det! Hadde ikke sett ut med det lange håret for jammen er blitt tynt:-( Rundt ørene er det nesten ikke igjen hår! Så nå spiser jeg vitaminer for fulle mugger og håper håret ser litt bedre ut til sommeren :-/
tiks Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Begynner det å avta? Hvor lang tid har du mistet hår? Startet 3 mnd etter fødsel for meg og det har nå pågått i snart fire uker. Det er helt grusomt hvor mye som detter av :-(
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Jeg tar b-vitaminer. Også fikk jeg et tips om sanasol. Så etter en uke med sanasol, har det avtatt litt. Jeg gjør alt for å ikke miste håret:-)
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2010 Det starta da han nærmet seg fem mnd, nå er han snart seks, så har holdt på en mnd tid. Fikk også tips om sanasol, så har brukt det en ukes tid kansje. Vet ikke om det er det som hjelper eller om det var tilfeldig, men det ser i alle fall ut til at det har begynt å avta! Skikkelig ekle greier :-( Jeg kan SE at det nesten ikke er hår rundt ved ørene:-( Men jeg ser også at det er ca 1 cm lange hår som strutter innimellom det lange, så det er forhåpentligvis på vei ut igjen :-)
Gjest eelis+kian Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Til tiks: Jeg har mistet hår i 2 mnd. Begynte da småen var 3 mnd, nå er han 5 mnd, og det har ikke avtatt i det hele tatt. Jeg er nesten helt sikker på at jeg kommer til å bli skallet :-)
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 uff grøss og gru! Jenta er tre mnd og to uker og her får jeg sprøyter med b12 og tror det er noe av grunnen til at håret mitt er flott om dagen. Tykt, blankt krøllete! Min svigerinne er frisør og hun sier hun alldri har sett et hår som mitt etter fødsel. (får sprøytene pga mangle vel og merke.. (mage/tarm sykdom som gjør mangelsykdom så har tatt sprøyter fast i tre år vær tredje mnd og innimellom en i uka i fem uker) har flotte negler og flott hår.. Livredd for og miste det nå.. Har gått på cellgift og det gjorde håret mitt grusomt. Klipte meg og når håret kom tilbake fikk jeg satt på hår.. Kjekt med ei svigerinne som en får det litt billigere hos! Og da hadde jeg tykt flott hår i to år frem til jeg ble gravid. Tok de ut da og vi ble helt forfjamset. Håret var jo ikke slitt, vokst masse og i tipp topp kvalitet! Så håper jeg ikke miter igjen.. Dårlige minner! Og alle vet jo jeg er syk så da tenker folk sitt igjen... Grrrrh håpe, håpe! Kjøper sanasol etterpå gitt. Gjør alt en kan.Det er pokker meg ikke rettferdig vet du! Her skal en gå gravid i ni mnd, slite med kvalme, bekken osv, så kommer fødsel som er veldig vondt.. (he he) og du er ikke ferdig enda nei... Nå må du ha utrenselsen med alt det fører med seg... (koker i toppen) og når du har så vitt begynt og få litt orden på kroppen og selvbildet igjen så må du jaggu begynne og miste hår igjen... Og mennene våre mener vi er like sexye som før?? He, he flinke til og lyve er de i allefall. ;o) Tok to mnd før magen min var borte og jeg var i buksene mine igjen men puppene mine er og blir tja.. Ikke eksisterende?! så om jeg skl miste hår også mister jeg all kvinnlighet gitt! sagt til min kjære at jeg ønsker meg pupper i 30 års gave. (fire år til) og han sa: vis du ønsker deg det skl jeg ikke stå i veien kjære.. hrrrmmff.. Hormonell sier du?? Tihi.. Det jeg liksom skulle anbefalle var: b12 mixdur på apoteket. er jo ikke det samme som sprøyter men min søster begynte på det etter fødsel nr to og mistet ikke like mye hår. (og be legen sjekke om du har B12 mangel!!! Mange går rundt og er trøtte/slappe/svimle/tynne i håret +++ uten og vite at det er mangel på b12! En sprøyte gjør underverker! Er jo bare en blodprøve, vert et stikk liksom. ) sorry for utblåsning.. litt mye og tenke på for oss nybakte mødre.. får jo liksom aldri fred jo.. blir herjet med. God hår dag folkens!
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2010 Så bra utblåsning! Håper du slipper å miste så mye. Stor påkjenning i tillegg til alt annet når det vekker dårlige minner også :-/ Hørte noe om at grunnen til at vi mister mye etter fødsel er delvis hormonelt og at vi under graviditeten( da hadde jeg tykt laaaangt hår) mister mindre hår enn vanlig. Det skal liksom av nå, på en gang virker det som. Men vi mister jo ikke alt heldigvis!!! Det bare virker sånn når du står det med drøssevis i hånda mens du kikker på sluket i dusjen og sier: ER DET MULIG????? God hårdag til deg også:-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå