Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye stor var deres barn på 6 ukers kontollen, hvor gammel var han/hun når dere var på 6 ukers kontoll? Og hvor stort var det da det ble født? Gutt/jente?

Min gutt var 3230gr og 49cm når han var født.

Veide 4660gr og 54,5cm på 6 ukers kontoll (Var på 6 ukers kontroll 2 dager før han ble 6 uker) Fikk beskjed om at han var liten/kort for alderen. Men at han hadde normal lengde iforholdt til vekta.

Hvor stor var deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillepus var 6 uker og 2 dager på kontrollen. Da var hun 4500 g/57 cm.

Hun var 2900 g/ 50 cm da hun ble født (på termin).

Skrevet

Han var 5630 og 59.5 cm på 6 ukers kontrollen. Da var han 6 uker + 3 dager.

Skrevet

frk-j: Så festlig, Jenta vår var også 3230 gr og 49 cm når hun ble født.

på 6 ukers kontrollen var hun 7 uker og 5 dager og veide: 4440 gr og var 55 cm lang. Så da er min også kort isåfall. Ikke tenk på det du. Vi har ei lita tulle ssom nå er 3 mnd og to uker og skal på kontrol i morgen. tror ikke hun veier så veldig mye over 5 kg. :o) Har ei lita flis som ligner på mamman sin i størrelse. Jeg var liten jeg også. Og er det enda. Er 160 høy og veier nå tre mnd etter fødsel 52 kg. Og pappan er heller ikke så stor.. Så lenge barnet legger på seg og følger sin egen kurve er vi fornøyde sa helsesøster. Og det gjør hun. Mindre en andre barn ja men heeeeelt perfekt. :o)

Skrevet

Gutten min var 3670 og 50 ved fødsel .6-ukers kontrollen var han blitt 5570 og 57.. Vi skal også på 3 mnd kontroll denne uken.. Det gleder jeg meg til og er spent hvor stor han er blitt

Skrevet

Jeg syns ikke babyen din var liten for alderen med tanke på at han var 49 cm da han var født. Det vanlige er jo at de vokser ca 1 cm i uka den første tiden og det har han jo gjort (fra 49 til ca 55 på 6 uker)

Skrevet

oj, det husker jeg nesten ikke. Var sikker på at jeg skulle bli en av dem som husket lengde og vekt, men nå er det 5 mnd siden vi var på 6 ukers kontroll. Da var jenta 5 uker, og jeg mener hun var 3810 gr og 53 cm.

Hun var 2940 gram og 47 cm da hun ble født.

Skrevet

eller... kanskje det var 4100 gr hun var på 6- ukers kontrollen.??? jaja, hun var en av delene ihvertfall :P

Skrevet

Min "lille" prins var 3730 g og 52 cm ved fødsel. På 6 ukers kontrollen var han 6612 g og 62 cm. Han var da 6 uker og 3 dager.

Skrevet

Her var gutten 3820g og 53 cm ved fødsel. På 6 ukers kontrollen var han 8 uker gammel og veide 6390 og var 63,5 cm lang... Stor ja.. :)

Skrevet

Oj! :)

Snuppis var 3480 g og 51 cm ved fødsel (11 dager over termin), og 4510 g og 55,5 cm på 6 ukers kontrollen (da var hun 6 uker + 6 dager)

Hun var 4 mnd på fredag og forrige uke veide hun 6340 g :)

Skrevet

"lile"jenta her veide 5150 g og var 54 cm lang ved fødsel, hun veide ca 6 kg ved 6ukerskontrollen=) siste kontroll var 4 mnd, og da var hun 65cm og 7300g. så ganske på gjennomsnittet nå i forhold til fødselen

Skrevet

Så rart. Vi fikk beskjed at man ikke måler lengde på 6 ukers kontrollen. Dette fordi man ikke skal stekke hoftene og bena på de små før de er 3 mnd. Men så mange svar og alle har med lengde. Målte de det hos dere?

Men tassen veide 4065 på 6 ukerskontrollen. Var 2658 og 47 cm når han ble født. Tror han er rundt 55 cm nå. Vokser ganske mye disse første ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...