Gå til innhold

Grunnstønad og detaljer..Noen som har gjort dette før?

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten en på 4 mnd som har melke, egg og hvete-allergi. Jeg skal nå søke om grunnstønad, men trenger oversikt over utgifter som vi har fått pga dette...noen som har gjort dette før og har noen detaljer å dele?

eksempelvis; vi må vaske oftere pga salvesøl etc, ha ekstra klær pga "blå-bad" som farger osv. matutgifter mm. han ammes foreløpig men tenker å stoppe med det så snart jeg har fått igjennom søknad på Nutramigen gratis..

Hjelp! Ser ut som et evighetsarbeid :-s

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på! sønn min er 9, snart 10 mnd p har atopisk eksem. Vi må ha spesielt vaskemiddel både til gulv og klær. vi vasker hver dag, har sånn vann-støvsuger for å unngå unødvendig støv. Vi bruker flere hundre kroner i mnd på kremer, oljer og andre hudpleie-produkter.

om han kommer i kontakt med andres klær, hår osv, får han utslett. Om det er noen på butikken som bruker parfyme klør han seg til blods i ansiktet.

er så forferdelig å se, han er alltid oppklort i ansikt, hode, mage og lår.

Samtidig har han en god del matallergier!

Hjelp oss noen som vet?

for det første trenger du en legeerklærng fra legen . skriv ned alt på skjema, slitasje på klær , hvordan blir det, søk også for drift av tekniske hjelpe midler for eks ved bruk av mye vaskemaskin blir det høy strøm regning. siden barnet er 6 måneder er det vanskelig å dokumentere kanskje o utgiftene på melk , siden hun skal ha nutrimigen også blir det ikke så mye utgifter heller men saken tar 6 måneder da er hun 1 år. nav alltid tolker at barnet er så liten og det er vanlig utgifter men husk å gjøre klart at dette er utgiftene på grunn av sykdom som vanlig barn på hans alder ikke har. Det koster en del når barn ikke tåler gluten , melk og egg.

hi

når barn har atopisk eksem, kan man søke bidrag for hudpleie midler og andre ting for eks naf olje salver kremer, våtbandasje og solkremer. etter at du har betalt 1600 i egenandel får du 90% refundert. Dette må gjøres gjennom en spesialist., du har rett på grunnstønad når barn har så pass alvorlig allergi som du beskriver. Du må også søke om hjelpestønad for tilsyn og pleie. jeg har vært å voksentoppen for barn med astma og allergi og atopisk eksem der får du en god del hjelp både om rettigheter. Du kan be en spesialist å få en henvisning. de er veldig flinke der oppe.

Hei vi har vært gjennom akkurat det samme. Grunnstønad får du ført mpneden etter barnet er fyllt 1 år. De spiser visst ikke før det. Som om. Du får nok bare støtte for hveteallergi og evt. kremutgifter. Hveteallergi får du automatisk sats 2, det må ikke legges ved kvitteringer for det. Når det gjelder kremene må du legge ved kvitteringer.

Dere kan også aøke hjelpestønad, den kan dere få med en gang.

Men bare søk nå med det samme, legen fyller ut deler for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...