Gå til innhold

8 mnd og vanskelig for å sovne på dagtid...

Anbefalte innlegg

Har hatt dette problemet helt siden han ble født egentlig, med noen unntak sånn innemellom.

Han får frokost i 07 tiden, og er helt gåen etterpå og er kjempetrøtt og gnir seg i øynene, legger han da, men da er det skriking og hyling i ett!

Tar han da opp og venter til han viset tegn på trøtthet igjen og legger han da, men da også er det hyling i ett...

Sånn holder vi på hele dagen, med resultat at han kanskje har sovet i 1 time totalt hele dagen..Har prøvd Ferber hundreogørten ganger, men gutten er sta og nekter å sove.

Hvor mye søvn trenger egentlig en 8 mnd baby på dagen?? Men tenker sånn at siden han viser tegn på at han er trøtt, er det lurt å legge han. Tenker mer og mer på dette med når han begynner i barnehage til høsten, ds vil dette bli et STORT problem, siden jeg regner med de ansatte der ikke har annledning til å holde på sånn som jeg gjør med å ta han opp, leggge hanm ta han opp, legge han osv...

Fortsetter under...

Har du prøvd å legge ham før han viser trøtthetstegn?

Det funker ganske godt her i huset. Piraten min på 6 mnd sovner lettere når jeg legger henne før hun blir sur og gnir seg i øynene.

Vi sliter heller med at hun sover for korte dupper, slik at hun fremdeles må ha 5-6 dupper per dag.. hun sover som regel bare en halvtime hver dupp..

Vil jo tro at ungen din er sta fordi den har lært seg at å hyle og vræle gjør at han får komme opp igjen. De får vaner fort disse små.

Men start med friskt mot og prøv å legg han før han er stuptrøtt. Han vil sikkert grine noen ganger først, men gå inn å trøst og gå ut igjen. Ikke gi deg. Han er vel ikke staere enn mamman sin? :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...