Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

What to do? Har vært så innmari forkjølet hele helgen og ser ikke ut at det er på bedringens vei.

Har funnet en nesespray hvor det står at skal brukes ved forsiktighet av gravide, men hvis det brukes slik det står 1 spray 2-3 ganger i døgnet skal det ikke være fare for fosteret. Er likevel skeptisk til det, men er så tett i nesa at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hadde dere tydd til nesesprayen?Og hva med paracet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her! Surkler i lungene og pottetett i nesa og vondt i huet... Har ikke sovet på fem dager pga dette.. Hvilken nesespray kan man bruke under graviditet? Tror nesten jeg tar sjansen, saltvanns spray hjelper vertfall ikke...

Paracet kan man fint bruke..

God bedring til deg! .-)

Skrevet

Jeg er i samme situasjonen, og har vært det hele svangerskapet(Er i min 19. uke nå)! Legen sier at det er normalt, og at det har noe med slimhinnene i nesen å gjøre.

Nå de siste to ukene har jeg brukt nesespray daglig, 1-2 dager hver eneste dag. Legen sier det ikke gir noe skade til fosteret. Men at jeg burde gå over til saltvann nå som jeg har brukt det i så mange dager. Men er du bare syk for noen dager, har det ingenting og si at du bruker litt nesespray.

Skrevet

Jeg har vært syk 4 ganger på 6 uker så har ikke vært mye frisk her:.. + har hatt omgangssyken! Men det er vel vanlig at imunforsvaret svekkes litt når man er gravid:-)

Jeg har funnet en saltvannsspray som faktisk virker!! Iallefall på meg:-)

Miwana Mentol Plus heter den! saltvann med mentol! syns den er bra jeg da:-)

Men hvis jeg skulle ty til nesesprayen så ville jeg brukt Otrivin for barn, den kan du trygt bruke:-)

Paracet kan du også trygt bruke(IKKE Ibux eller andre med Ibuprofen i), bare ikke for mye;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...