Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Da gikk jeg inn i min 16. uke :-) Har time til jordmor om en liten time, og samboer skal være med (dette er vel greit?). Jeg gleder meg så til å få høre hjertelyden, det blir den endelige bekreftelsen på at jeg faktisk bærer på en liten baby! Men, jeg kjente masse aktivitet for over en uke siden, og nå den siste uka har jeg ikke kjent noen ting...så kjenner jeg blir litt nervøs, selv om alle sier det er normalt. Men her på "Min side" står det at nå kan man kanskje kjenne bevegelsene utenpå magen, hvis man holder hendene sånn og sånn...og jeg som ikke engang finner den ***** livmora! Er det vanlig å kunne kjenne det utenpå allerede nå? Føler meg helt håpløs her altså, totalt nybegynner, hehe! Må få jordmora til å vise meg tror jeg....åh...håper håper håper alt er i orden!!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Nå har vi vært! Og det sa "gudunkgudunkgudunk!!!" Og alt hørtes helt fint ut :-D Ooog så har jeg misforstått litt, selv om det står her at jeg er i uke 16, er jeg visst bare i uke 15+0 i dag....dumme BIM! Nå ble jeg satt en uke tilbake....hehehehe, jaja, det var nå ikke det verste som kunne skje. Men stemmer det som står på min side da, om fosterets utvikling? Det kan det jo ikke... Og så fant vi livmora også da gitt, ikke helt der jeg hadde forventet, med tanke på hvor stor den liksom skal være i følge "bøkene"...Men nå vet jeg av den, og nå kan jeg selv følge med på utviklingen ;-) Men, jeg savner oversiktsbilder over hvor stor livmoren er i forhold til kroppen! Den animerte greia her inne funker ikke på pc'en min, og jeg har oppdatert og lastet ned tillegg og alt mulig...
mamma til en snart to Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 jeg og har iritert meg over det. vet jo at jeg 15+3, men her står det jeg er i uke 16. men andre plasser leser jeg om utviklingen i uke 15, men er litt forvirrende.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Når man er 15+ noe er man i sin 16.uke, dette forvirrer mange;) I andre bøker står det gjerne uke 15, mens her på BIM brukes betegnelsen 16.uke for det samme. Hvis du vil se film om fosterets utvikling i magen, synes jeg denne er ganske bra; http://www.babycenter.com/2_inside-pregnancy-weeks-1-to-9_10302602.bc (bare husk lyden!)
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Uansett så trenger det ikke være noe galt om man ikke kan kjenne liv utenpå. Jeg er i uke 24 nå og kjenner masse liv, flere ganger om dagen, men jeg har enda ikke kjen t det utenpå..
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Jeg skal sjekke den :-) Men jeg vil gjerne se tegninger av kvinnekroppen med størrelsen på livmor/foster. Mener å huske at dette var ganske vanlig når søsteren min gikk gravid, men jeg har ikke funnet et eneste oversiktsbilde til nå, og det irriterer meg!!! (Litt hormonell kjenner jeg....hehe) Å se et bilde av en livmor med et foster inni sier meg jo nada om hvor stor livmoren er inni kroppen og hvordan den ligger og slikt. Jeg vil se bilde! :-(
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Er det ikke sånn animert bilde på babyverden.no?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 23. mars 2010 #8 Skrevet 23. mars 2010 Jo, det var visst der jeg hadde sett det, men hva nytter det når pc'en min ikke vil få det til å funke, uansett hvor mange vedlegg jeg prøver å laste ned? :-( Finnes det ingen slike bilder som ikke er animerte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå