Gå til innhold

Er det noen av dere kloke damer der ute som kan svare meg på følgende;

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tatt ut egg 13 mars fra en eggstokk, de fant ikke den andre. Satt inn egg to dager etterpå. Etter innsetting, fant de på vår oppfordring til å lete, den høyre eggstokk, den hadde flere folikler, men lå litt vanskelig til. Det jeg lurer på er om dette vil ha noen innvirkning på forsøket? For disse eggene i høyre eggstokk vil vel slippes når jeg setter eggløsningssprøyten? Og når det skjer, og de ikke befruktes da løsner jo slimhinnen, og mensen kommer.

Legen sa det ikke gjorde noe, men jeg blir litt bekymret likevel.... Noen med tanker om dette, eller opplevd lignende???

Fortsetter under...

Nei, det skal ikke ha noen innvirkning.

Det skjer av og til at man velger å ikke hente ut alle eggene - f.eks kan man være overstimulert, det kan være vanskelig å komme til, noen kan ha såpass mye vondt ved uttaket at de siste eggene blir liggende...

Sannsynligvis vil de eggene slippes ved EL, ja, men de eggene er jo kommet akkurat like langt i prosessen som det befruktede egget du satte inn noen dager senere. Så om det befruktede egget ditt fester seg, så vil du jo ikke få mensen - uavhengig av de andre eggene.

Tenk på at dette er akkurat det samme som når vi setter inn flere egg, og kun ett fester seg - eller i en naturlig syklus når noen slipper to egg, men bare ett av dem blir befruktet og fester seg. Så lenge et befruktet egg fester seg, så uteblir menstruasjonen.

Dette får ingen innvirkning på forsøket ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...