Gå til innhold

har en kul på det ene øyelokket mitt.. bør dette sjekkes ut av lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vondt i den. den bare er der liksom. er ikke en kvise heller.

nå har den vært der i ca tre uker. går ikke bort.

Hva kan dette være?

Skrevet

Veskeansamlig, du får øyedråper og ei salve.

Skrevet

tror du det er det? men den er helt hard.. en hard kul liksom.

Skrevet

har selv lignende, den er liten og hard, noe hvitfarget på toppen, fikk vite det er (i mitt tilfelle) en knute oppsamling, den kan bli der for alltid, eller bli borte når som helst.. sjekk opp med legen

Skrevet

min kul må vel sitte inni øyelokket eller noe. for er ikke noe hvitt eller noe sånt utenpå.man kan ikke se den før man kommer helt inntil. er bare vanlig hud over liksom.. ;) ikke noe hvit, ikke noe rødere..bare helt vanlig.

HI

Skrevet

Jeg hadde også en slik. En liten kul rett over øyevippene. Irriterte meg over den hver gang jeg sminket meg. Jeg fjernet den selv jeg. Plukket og klemte til det ble en liten skorpe. Da jeg dro av den så ble hele kulen borte og har ikke kommet igjen siden. Men hvis du vil ha fjernet den er det sikkert best å gå til legen.

Skrevet

Kan være chalazion, hvis du googler det får du opp bilderesultat. Hordoleum, som også kalles sti på øyet, er noe annet.

Skrevet

Jeg har også hatt sånn. Tror den var der i månedsvis før jeg fikk time på sykehuset og fikk den fjernet. Den var ikke vond eller noe, men dråper / salve hjalp ikke. Det var som en brusk kul? Vet ikke helt. Men det var j.. å fjerne den. 4 bedøvelsessprøyter i kinnbeinet og rundt øyet.... Men ble fin etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...