Gå til innhold

Nesodden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint sted? Ville du bodd der?

Nærmere bestemt nesoddtangen.

Hvordan er folk fra nesodden? hehe

Skrevet

nesodden er et fint sted. ikke den rikeste kommunen i verden. men apselutt et sted jeg kunne ha bod.

de jeg kjenner fra nesodden er relativt harry, men det er jeg også så det kan ha noe med saken og gjøre.

vet at mange syns det er en del litt sossete folk der, men de har jeg aldri sett noe serlig til. like mange fra den andre enden av skalaen.

jeg oppfatter nesodden som et sted med en fin sammensettnig av mange forskjellige mennesker

Skrevet

Mannen min er fra Nesodden. Det er ganske fint der. Nesoddtangen er det jo kort vei til Oslo med båten, så det er ikke så dumt. Men det er jo litt dyrt der... Etter min mening er ikke folk fra Nesodden spesielt hyggelige. Det er enormt vanskelig å bli kjent med de, og de slipper ikke lett folk inn på seg.

Det er MANGE "hobbykunstnere" som lever på tygd der. "Alle" har liksom en kuntner i magen liksom...

Det er mye narko som florerer der også.

Mannen min ville veldig gjerne at vi skulle flytte dit, men det er ikke aktuelt for min del....

Sorry for negativt svar...

Skrevet

jeg bodde der for en evighet siden, gikk vel på barneskolen, men det jeg husker av rellevanse er at det var fint og lett tilgjengelig med båt..

vi bodde på hellvik(?) rett ved berger skole, her var det veldig fint for barn(sånn jeg husker det)

det tok en stund med bil til oslo, men båten var kjapp. jeg husker at jeg syns de voksne der var litt spesielle, mye "natur-nære" kunstnere, hadde 4-5stk i gata vår..

veldig fint om sommern ivertfall!:)

Skrevet

Jeg er fra Nesodden!! Nesoddtangen er supert, ikke saa langt fra baaten og byen. Fantastisk om sommeren, greit om vinteren. Fint for barn. Fattig kommune. Enig med de som sier over her at det er en del "alternative typer" men en av de beste tingene med Nesodden er at det er alle typer mennesker der. Jeg synes det blir mer harry jo lenger unna baaten du kommer, Fagerstrand er blodharry..;-)

Jeg kunne godt tenke meg aa flytte tilbake en gang i tiden, vi faar se hva mannen synes..:-) Lykke til!

Skrevet

Nesodden er en SV styrt kommune for de som liker det, sier litt om politisk ståsted hos innbyggerne. Kommunen er relativt fattig, og selv om det er fint for barn å være barn, så mangler det tilbud til tenåringene. Ungdomsmiljøet er relativt tøft, helgeaktiviteten er slåsskamp på lekeplassen. Pendlere sliter litt med båter som ikke kommer/går som de skal, men det er vel ikke ulikt Oslo Sporveier ellers.

Ellers er det kjempeflott der om sommeren, litt vel surt om vinteren.

Bilsykvei for de som vil kjøre dit, veien er ikke spesielt bra, i alle fall ikke etter Akershusstandard på vei.

En del alternative mennesker her, også noen kjente som bor her, hvis det har noe å si: Høybråten, Bjørn Sundquist og for ikke å glemme vår alles kjære eventyrhelt Rybak (som er herfra).

Uansett, har man først blitt glad i Nesodden så finnes det ikke noe alternativ!:)

Skrevet

Jeg syntes det ble mye negativt her :-( men det skal jeg prøve å rette opp ;-)

Lett og veldig tilgjengelig hvis man skal til Oslo (buss og båt).

Utrolig flott natur, flotte naturløyper, de er veldig flinke til å ordne skispor med en gang snøen legger seg. Egen liten slalåmbakke :-)

Ja, det er mange kunstnere her ute, men det er jo et pluss, masse fint man kan kjøpe og se på utstillinger.

Mange flotte private/kommunale bhg som har naturen rett utenfor porten.

Jeg syntes folk er veldig koselige her ute, her føler jeg at alle hilser på alle....jeg er innflytter selv fra et sted hvor folk ikke var så på hils.

Lite, men intimt bibliotek :-) og Vinmonolpet er i samme bygg (også Rimi, frisør, kiosk osv)

Mange flotte strender :-)

Treningssenter som er et flott sted å trene (busstopp like ved): Energihuset

Mange kulturelle ting som skjer hele året :-) f.eks tenning av grana på Varden.

Hellvik: pleier det å være en den konserter på sommerstid :-)

Er noen kjendiser her ute hehe: Helene Rask, Bjørn Sundquist, A. Rybak, Vendela Kirsebom og sikkert flere.

En fantastisk frisør som holder til på Fjellstrand :-)

Moghal - et sted hvor man kan kjøpe det meste hvis du ikke finner det andre steder.

og sikkert masse masse mer...

Skrevet

Jeg glemte å skrive opp Sprogruvene :-) Flott sted som dagstur.

Bergerbanen: mange turløyper/skiløyper, idrettsbane/fotballbaner, ballbinge, lekeplass til ungene, offentlig do som ser alreit ut (men husk eget dopapir). Bussholdeplass rett ved og stor parkeringsplass.

Skrevet

Jeg bor på Nesodden og elsker det!

Jeg er innflytter og er helt uenig i de som sier at det er vanskelig å bli kjent med folk her - tvert i mot! Ikke er det sossete heller - i motsetning til de fleste andre steder i Akershus hvis du vil bo i nærheten av sjøen.

Jeg liker at det finnes alle slags typer her ute - stort Steiner-miljø, mange kunstnere, forfattere, skuespillere og musikere (og de fleste av dem klarer - tro det eller ei - å leve av yrket sitt også!) Og så er det alle andre yrkesgrupper, bønder, forretningsfolk, folk som jobber på Sunnaas - i det hele tatt - et bra snitt av befolkningen. Kanskje bortsett fra at det er få ikke-europeiske innvandrere.

De fleste skolene er bra (kanskje er muligens ikke Nesoddtangen den beste...) Det er som nevnt over her herlig natur og hyggelig miljø.

Båtene går! det er veldig sjelden tull med kollektivtrafikken her - er det forsinkelser er det aldri snakk om mer enn et par minutter! Dessuten er båtturene kjempehyggelige.

Jeg liker at det er vann mellom meg og Oslo, for da kan jeg liksom legge fra meg jobben i byen og føle meg mye mindre stresset når jeg kommer hjem. Men nå må ikke jeg inn veldig tidlig - og heller ikke hver dag. Det er nok mye mer slitsomt for dem som må være i Oslo til klokka åtte hver morgen...

Hvis du vurderer å flytte hit anbefaler jeg deg å ta deg en tur for å sjekke forholdene. Det gjorde vi og da var vi solgt!

Skrevet

To Gård - en yndet plass hvor det selges vafler + diverse på søndager (gården ligger midt i skauen). Flott tur!

Steilene - flotte småøyer utenfor Nesodden (vernet fugleliv), går en liten båt i skytteltrafikk på sommeren.

Kavringen (fin beliggenhet) - selskapslokaler som kan leies.

Skrevet

Jeg bor på Nesodden og trives veldig godt :) Jaja, så er det noen "orginaler" på Nesodden også, men dem finner man jo uansett hvor man bor.

Har du råd, så flytt gjerne til Nesodden, det er dyrt å kjøpe hus/leilighet der. Og det er lurt å ha en bil stående også.

Folk fra Nesodden er trivelige mener jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...