Lady-alice Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 hei jenter. dette kan bli litt lagt=) sitter her og ruger på 2 små=)og håper de klamrer seg fast der inne. Dette var vårt tredje og siste fersk forsøk i det offentlige(porsgrunn) Mandag 15 mars tok de ut 14egg og denne gangen var det vondt..jeg var kjempe nervøs og redd..og det har jeg ikke vært de andre gangene. Hadde kjempe vondt etterpå oxo ..hele dagen,kvelden og natta..knip i nedre del av magen min. Tirsdag hadde jeg oxo vondt..men denne dagen gikk knipene over til smerter like før jeg skulle tisse...det gjorde kjempe vondt!!kjentes ut som om hele underlivet skulle dette ut. Utover kvelden mot midtnatt så fikk jeg feber i tillegg,da valgte vi å ringe legevakta(vi lå på hotell i porsgrunn,så jeg ringte legevakten der) Fikk beskjed om å ringe til gyn i skien...som jeg da gjorde og fikk beskjed der om å komme. gyn legen tok UL av meg og eggposene var ikke særlig store ,det var litt væske i buke ,itillegg tok de blodprøver og blodtrykket mitt. For sikkerthets skyld så ble jeg lagt inn for natten..så tilfellet jeg var overstimulert. Fikk intaranavøs og mannen min fikk dele rom med meg hele natta. Dagen kom jeg ut og var på ny UL hos Jarl Arne Kahn på klinikken. Blodprøvene var kjempe fin og det var heller ikke så mye væske i buken heller.Vi kunne få lov og sette inn to perfekte 4-delte embyoer. Vi ble overlykkelige. Han hadde ikke no svar på hvorfor jeg ble syk og hvorfor jeg hadde så vondt. Mette Friberg som satte tilbake eggene hadde heller ikke no svar til meg hvorfor jeg ble sånn syk og hadde så vondt. Hun sa bare at jeg skulle ha i baktanke at jeg trossalt hadde fått ut 14 egg og at det kunne være en liten ekstra påkjennelse der nede..at jeg rett og slett hadde fått litt `juling`...men hvis jeg ikke ble bedre så kunne jeg jo alltids levere inn en urinprøve..for det kunne jo tenke seg at jeg hadde fått blærekatarr. hjemme igjen samme dag(onsdag)så ble jeg ikke no bedre kan du si...mye værre synes jeg...hvis jeg ventet med å tisse til blæren min ble full så var det nesten så jeg ikke klarte å komme meg på do for å late vannet.har gått i rute onsdag,torsdag,fredag og lørdag for å late vannet før blæren ble for full. har tilogmed vondt når jeg skal gjøre nr2. det stikker til nede i magen min! I dag søndag ,er jeg blitt litt bedre men ikke mye...er veldig oppblåst og det gjør vondt når jeg trykker nederst på magen. hoster litt og blir tungpustet av å gå opp trappen her. jeg har matlyst,men blir fort stinn og føler meg enda med oppblåst. tisser ikke så mye nå heller so jeg har gjort de andre dagene. Og i natt da jeg våknet av at jeg måtte tisse sånn masse ,så måtte jeg ta tak i veggen for det stakk til og gjorde kjempe vondt like før jeg skulle late. samme skjedde i dag da jeg skulle gjøre nr 2..stakk til . HVA TROR DERE?? kan jeg likevel være overstimulert?er det farlig...leser så masse om det og blir så redd. Eller kan det være blærekatarr...tenkte jeg skulle levere urinprøve i morgen DET som SKREMMER meg er at vi bor så langt unna klinikken (23mil) og på vanlige sykehus(gyn)så vet de kanskje ikke så mye om overstimulering?? er så redd jeg Hvis dere har tatt dere tid til å lese dette...så takker jeg dere masse masse for det og for et svar=) klemmer
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Huff da LA! Så vondt å gå rundt slik og lure... Ring til klinikken og hør hva du skal gjøre! Det er ikke bra å bekymre seg slik... Har ikke opplevd overstimulering, men det er jo ikke å spøke med ubehandlet om det er det. Sjekk UVI og...det er ikke gunstig om du prøver å bli gravid. 1. Ring klinikken. 2. Ta kontakt med gyn i nærheten 3. IKKE GI DEG!!! stor klem!
Lady-alice Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2010 hei Nurket1=) tusen takk for svar! var hos legen i dag og leverte en urinprøve ,men den var normal. Bra var det altså=) jeg er litt bedre i dag...men tenkte jeg skulle ta en tlf til klinikken i morgen hvis jeg ikker er kvitt plagene til da. nei jeg skal IKKE gi meg..krysser det som krysses kan denne gangen..
Vår tur? ♥desembergutt 11♥ Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Hei Lady-alice! Har heller ingen erfaring med overstimulering,- heldigvis. Men enig med Nurket. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Rugeperioden r slitsom nok om en ikke i tillegg skal gå å bekymre seg for noe sånt. Lykke til, håper virkelig spiren sitter denne gangen. Og at formen blir bedre. Så bra egghøsting! Fikk du en del egg på frys oxo da eller? J r akkurat kommet hjem fra egguttak. Fikk ut 8 egg, så da venter vi spent på telefon i morgen om befruktning. Har faktisk fått både albyl-e og prednisolon denne gangen. I tillegg til progestan i stedet for crinone. Så håper dette gjør susen. Denne gangen er d vår tur:) Masse lykke til! Klemmer
Lady-alice Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2010 hei Vår tur? ja jeg kommer til å ta kontakt med klinkken i morgen blir jeg ikke bedre. Men er litt bedre allerede...men synes det er slitsomt å ha litt vondt oxo jeg da=( men men ...jeg kommer til å kontakte de! jepp fikk ut 14 egg=) vi ble ringt opp dagen etter og fikk beskjed om at 12 var blitt befruktet. Men på onsdag da vi skulle sette tilbake...så var det kunn 7stk som hadde delt seg normalt..reseten hørte jeg ikke noe mer om.. fikk satt inn 2 og 5 på frys.i 3 ampuller. er veldig glad for det da...ettersom dette var vårt siste ferskforsøk i det offentlige. men nå skal det bare sitte altså---nå håper jeg virkelig at det er vår tur=) Blir spennende for dere i morgen nå da=) blir det mange befruktet,ønsker dere ett eller to tilbake da? her var det ingen tvil...2 var ønske fra oss begge...hvis det skulle bli tvillinger(tenk å vært så helding)så er jo bare det dobbelt lykke tenker vi da=) masse LYKKE til...ja denne gangen er det vår tur=) klemer
Vår tur? ♥desembergutt 11♥ Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Hei! Hvordan er formen i dag? Håper den har bedret seg!! Har fått beskjed fra Porsgrunn i dag om at kun 1 av 8 egg er blitt befruktet, så rimelig skuffet og lei meg kan du si. Oxo vårt siste forsøk i det offentlige. Hadde ikke håpet det skulle bli sånn. Men man kan jo ikke annet enn å krysse fingrene for at det ene overlever, og at vi får satt inn det imorgen. Kan jo være lykkeegget det:) *håpehåpe*. Satse på at vårt "dårligste" forsøk kan bli vårt beste. Fortsatt masse lykke til:o) Måtte det gå bra denne gangen:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå