Gå til innhold

gutten min på 3 år bare griner og griner pga vondt i munnen nå, hva kan vi gjøre? sukk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

får ikke lov å se inni der, ingen sjangs.. han har litt feber også virker det som, fått paracet nå for litt siden..

virker som han roer seg innimellom, men så får han liksom smerter igjen, og blir veldig urolig..

hva kan dette være?? han pleier alltid å si halsen hvis det er der han har vondt, men kan jo være det altså..

blir vel legen i morgen om dette ikke gir seg..

Skrevet

http://www.lommelegen.no/320528/haand-fot-og-munnsykdom

Denne har akkurat gått i barnehagen våres, flere av barna har vært syke. Noen har knapt merket sykdommen, mens andre hadde munn og svelg fullt av "blemmer" og nektet spise i flere dager..

Kanskje det er noe sånt gutten din har fått? Er visst en ganske vanlig virusinfeksjon blant førskolebarn.

Skrevet

Hadde gitt han smertestillende. Og om han gråter veldig kjørt på legevakta. Har han fått alle tenner?

Mulig jeg er hysterisk da, men ...

Skrevet

Stakar! Har han spist noe i dag? Jeg ville vurdert å gi ham litt is. Det kjøler og lindrer i en sår munn. Kanskje du får titte inn i munnen hans også da...

Skrevet

Her er sønnen vår plaget av "afte" i munnen. Små, hvite blemmer som kommer enkeltvis. (som oftest) Gjør salig vondt og i perioder sliter vi med å få ham til å spise. Varer i en ukes tid, så går det over. Legen har ingenting å behandle dette med, de vokser det av seg sier han.

Prøv å lys med lommelykt i munnen hans forsiktig og se om du ser noe.

Skrevet

Min lille jente hadde også grusomt vondt i munnen (pluss feber) da hun var på samme alder. På 1 uke spiste hun kun 2 små yoghurt og en halv skive(!)...heldigvis drakk hun mye. Dro til legen 2 ganger i løpet av den uka, men han avfeide det med at det var halsbetennelse og skrev ut penicilin. Oppdaget ettrhvert blemmer inni munnen hennes og fikk høre at det hadde gått en slags "epedimi" i barnehagen med samme symptomer. Der gikk heldivis over etter en uke...grusomt å se hvor vondt hun hadde.

Skrevet

Jeg ville ringt legevakten og fått råd. De har telefonvakt og kan gi gode råd!

Til deg som har barn som plages med hvite prikker, prøv å skift tannkrem - det har hjulpet her i huset;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...