Gå til innhold

Carizma83 eller andre med peiling på solkrem for ansikt

Anbefalte innlegg

Hei.

Så du svarte så positivt i en annen tråd, så tenkte jeg kunne spørre deg om noe:)

Har du erfaring med denne kremen til ansikt i solen? http://no.strawberrynet.com/skincare/md-skincare/all-in-one-tinted-moisturizer-spf/47953/#DETAIL (MD Skincare

All-in-Farget Fuktighetskrem SPF 15 - Lys Medium)

Jeg får veldig mye kviser og betente "sår" når jeg smører meg med solkrem i

ansiktet om sommeren. Har prøvd dyrere solkremmerker, men samme problemer med disse.

Har veldig god erfaring med i.d.-sminke.

Har du noen tips til ansiktssolkrem til meg?

Fortsetter under...

Jeg tror du må prøve deg frem..Men alle "seriøse" merker har solkremer til ansiktet spesielt og da for ulik type hud,-sensitiv,tørr,anti-age og fet/kombi hud..... Noen velger solkrem til barn, for den må da være mild,og DET er de,men ikke nødvendigvis til voksen ansiktshud.. De er ofte veldig "tette" og man blir blank, og kan få kviser evt annet utslett....

Vichy på apoteket har en velidg god solkrem til ansiktet, ellers så har jeg brukt Biotherm sine til kombinert hud.. Vet ikke hvilke hudtype du har, men hva med å velge en av de letteste typer solkrem i høy faktior,og om du er veldig tørr, bruk din vanlige dagkrem utenpå? Lurer på om det fantes serum i noen hudpleieserer med faktor lik 30 (eller noe sånt) som man kunne bruke under hudkremen sin ved soling..

Er du veldig sesitiv vil jeg tro en vanlig dagkrem med faktor holder til hverdags, men til lange dager ute i sola/på stranda osv, så MÅ du bruke en solkrem. Da dagkremer med faktor ofte ikke har solbskyttelse for alle solens stråler ( uva/ UVB osv)

Nå er det 10 år sidne jeg jobbet i parfymere og hadde massse kunnskap om hudpleie..Men viltro at noe av dette fortsatt er akutelt?

Jeg vet ikke om du får kviser og betennelser fordi du er sensitiv, men hvis du gjør det bør du bruke solfaktor med fysisk filter og ikke kjemisk. Kjemisk filter irriterer veldig mange med sensitiv hud. Det negative med fysisk filter er at du ikke får så høy UVA-beskyttelse som de kjemiske gir, selv om du velger spf 50 (faktoren som står på kremen er UVB-beskyttelse). Jeg anbefaler deg å finne en med kombinert fysisk/kjemisk evt. kun fysisk filter. De beste finner du på apoteket, jeg har testet det meste fordi jeg selv sliter med kviser ved bruk av solkrem. Anbefaler La Roche Posay, Vichy og Avene evt. Shiseido ultimate sun prot. cream el lotion spf 50 (avhengig av hvor tørr du er). Vent i min 20 min etter fuktighetskrem før du smører deg med solkrem, hvis ikke får du mye mindre beskyttelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...