Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke var jeg på sv.kontroll hos legen og fikk påvist +1 protein, blodtrykket mitt hadde og steget siden sist.

Han sa vi skulle følge med på dette fremover, men fikk ikke time før i mai!??!

Har de siste dagene hatt en del hodepine, og nå nettopp fikk jeg et skikkelig illebefinnende der jeg plutselig ble gjennomsvett, svimmel, kvalm og vondt i magen. Visste ikke om jeg skulle svime av eller kaste opp, men endte over toalettet.

Har kastet opp og vært dårlig, men det har aldri kommet så akutt før og aldri vært så svimmel..

Noen som opplever lignende og som har noen beroligende ord?

Er litt bekymra her jeg sitter... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe mer beroligende enn; ring til føden med en gang. Det trenger ikke å være noe, men mange symptomer du lister stemmer overens med svangerskapsforgiftning og det er ikke til å spøke med. Det kan ikke vente til mai. Håper det ikke er noe:) Lykke til.

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Jeg er 36 uker i morgen og har gjennom hele svangerskapet hatt +1 i protein i urinen, 1-2 i ødem i beina og forrige kontroll hadde jeg litt høyt blodtrykk.. Legen skal ha meg inn til kontroll om en uke pga vil følge med mht svangerskapsforgiftning.

Men fikk beskjed om å ringe føden med en gang om jeg ble svimmel/kvalm eller fikk feber.

Så kjære, ring heller en gang for mye! Ville ikke ventet....

Ikke for å skremme deg, men det er bedre å få sjekket det ut.. er ikke bra for babyen og du stresser og er bekymret heller!

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Hvis du er mer enn 24 uker på vei ville jeg ringt føden med en gang... svangerskapsforgiftning er ikke noe å tulle med...

Skrevet

Takk for kjappe (skumle;)) svar!

Jeg er ikke mer enn 16+3, så syns det er litt tidlig å ha symptomer på svangerskapsforgiftning selv om det er det jeg kjenner meg mest igjen i..

Fikk beskjed om at jeg kan ringe føden når jeg er over uke 20...Så da må det evt. bli legevakta..

Nå er formen heldigvis bra igjen.. Fått i meg en pære og er hverken kvalm, svett eller svimmel..Det må vel være et bra tegn?

Skal på ul til onsdag.. Men jeg kan jo dra innom legekontoret med en urinprøve i morgen!..

Hva mener dere jeg bør gjøre? (er ikke veldig glad i hverken å gå til legen eller legevakta:S)

Skrevet

personlig ville jeg uansett ringt legevakta.. her kan jeg ringe føden etter uke 14 tror jeg..

Men ikke vent for lenge, det er bedre å sjekke det opp en å avfeie det med at det sikkert ikke er noe..

vært på føden 5 ganger(smerter i magen, kjent lite liv og fall på magen er derfor jeg har vært der) og de er helt enig med meg at det er bedre å komme en gang for mye enn en gang for lite!

Men det er helt opp til deg, mulig jeg bare er nervøs:-)

Skrevet

Jeg har forresten også hatt et lignende "illebefinnende"... Ble sinnsykt svimmel, kaldsvetta og måtte støtte meg avgårde for å kunne sette meg ned... Men dette var pga at det hadde gått litt for lang tid siden jeg hadde spist... Jeg kom meg med en gang jeg fikk i meg noe mat jeg da... Men skikkelig ekkelt var det uansett..

Skrevet

Grunnen til at de vil vi skal vente til etter uke 24 når det gjelder svangerskapsforgiftning fikk jeg beskjed om var fordi det ikke forekommer før.. Trodde også jeg hadde fått dette, men jeg skulle bare ta det med ro, for det var ikke mulig.. (ble sjekket grundig da slik at jeg kunne roe meg ned.. )

Du kan jo ringe legen i morgen om du er bekymret, så får du nok god oppfølging. Jeg har også +1 på protein, hver gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...