Gå til innhold

Er det veldig vanlig å ha bivirkninger etter sprøyte og nesespray?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på ferietur i begynnelsen av august og legen trodde vi muligens kunne komme i gang i juli :( vurderer og utsette ivf til vi er kommet i gjen fra turen... har jo ikke lyst å dra på tur for så å være kjempe dårlig. Om jeg hadde startet med medisin i juni og kanskje blitt gravid i juli så er vel sannsynligheten for å bli dårlig i begynnelsen av august stor? (tenker på svangerskapskvalme? )

Mannen min vil absolutt på denne turen siden vi har gledet oss til den i mange mnd. og vi har betalt deler av den og skaffet plass på hundepenjonatet til hunden vår så å avbestille turen kommer nok ikke på tale...

Hva ville dere ha gjort? føler det er en evighet til, om jeg må vente til aug -sep.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg begynte med nesespray samme dag som jeg reiste på ferie, og var borte i 15 dager. Jeg fikk ingen bivirkninger i det hele tatt. Da ferien var slutt og begynte med sprøyter fikk jeg heller ingen bivirkninger, kun litt humørsvigninger.

Jeg er en person som ikke bruker å få noe særlige bivirkninger av medisiner. Så hvis du er lik meg så hadde jeg dratt=)

Lykke til!!!!

Skrevet

ok takk for svar. Pleier ikke reagere noe på medisin jeg heller tror jeg. (har ikke tatt noe særlig medisin)

Kanskje jeg skal ta sjangsen:)

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt noe særlig bivirkninger av andre medisiner, men det skal også sies at jeg ikke har trengt så mye annet enn IVF-medikamentene, bortsett fra noen antibiotikakurer opp igjennom årene.

Noen får ingen bivirkninger, andre får mye bivirkninger, og mange ligger et sted imellom. Du vet ikke hvor du havner før du er midt oppi medisineringen, og det er heller ikke alltid at det er likt fra forsøk til forsøk. Jeg tror ikke det er noen sammenheng med hvordan man reagerer på andre typer medisiner.

Det du også bør være klar over er at medisinene i hovedsak ikke skal lagres ved over 25 grader, så om dere skal et sted det blir varmt så må dere ta hensyn til dette. Endel av medisinene skal oppbevares i kjøleskap, så det må du også tenke på.

Gitt det du beskriver rundt denne ferien så tror jeg kanskje at jeg ville ha ventet med behandling til etterpå i deres tilfelle. Siden det er ditt første forsøk så vet du ikke hvordan du reagerer på medisineringen, og det er kjipt om ferien blir påvirket hvis du blir uggen.

Selvsagt så kommer dette også an på hva slags ferie det er dere har planlagt, destinasjon/temperatur, varighet, boforhold, aktiviteter etc er faktorer som vil spille inn.

Det kan jo også være lurt å storkose dere på ferie, slappe av, drikke litt vin om dere vil - og så komme hjem opplagt og klare for å starte på forsøket...

Skrevet

Litt enig med MK73 her...

jeg har hatt veldig mange ulike reaksjoner på sprayen....hodeverk, kvalme, deppa, misstet håret, søvnløshet, hetetokter.... og noen ganger omtrent ingenting...

Synes det ble værre dess flere kurer jeg hadde og hvor sliten jeg var.

Jeg hadde nok heller kost meg på ferie uten medisiner...det er litt pes med varme og huske når man skal ta den.

Det kommer litt an på type ferie...men jeg hadde prioritert full frihet og vin drikking :-)

Skrevet

Det er en cruise ferie i Spania og Italia i begynnelsen av august så det blir nok veldig varmt. Spørs om vi bare bør vente :( kjedelig, begynne å bli temmelig utolmodig nå. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...