Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ligger 6 episoder av "Jormødrene" på NRK sine sider som vi så i går, for dem som vil se...

Vi så alle i går og jeg syntes ikke det ser så skummelt ut, mn er litt bekymret for samboeren min ble en smule kvalm... Og jeg har ikke så lyst å føde alene... Det er en viss fare for at han besvimer eller blir nødt å gå på gangen når det står i som værst, og det er litt skummelt...

Noen andre som har erfaring med pysete mannfolk? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at mange innbiller seg at de vil reagere slik, men at det går fint fordi han blir mer fokusert på det som skjer enn på seg selv. Men kanskje du har en venninne som har født før som kan og vil være med? Jeg mener i tillegg til Pappaen, så slipper du å være aleine hvis han likevel må ut av rommet?

Skrevet

Jeg vet han ikke tåler så mye blod å gørr, han besvimte da han skulle klemme betennelse ut av sin egen finger en gang... så vet ikke om det er så mye håp for han...

Jeg vet mamman min har lyst å være med, men hun bor i Bodø og jeg bor i Trondheim så det er litt vanskelig å time, så vi får se hva vi får til :P

Skrevet

Mannen min er også en smule pysete når det kommer til sånne ting, så vi hadde spøkt litt om besvimelse osv i forkant- men vet du; det gikk HELT fint=)

Dessuten er det sjelden mye blod og gørr, annet enn litt på slutten- akkurat når ungen plopper ut; men da er det bare for mannen å stå oppe ved hodeenden av sengen, sammen m deg- da ser han ingenting om han ikke vil se;)

Skrevet

hehe ja får håpe det går bra... da vi så på jordmødrene komenterte han flere ganger: "hvorfor vasker de ikke ungene først?" :P

Skrevet

Vil bare komme med et lite tips på siste innlegg;

-du kan fint be dem om å vaske/tørke ungen før den blir lagt oppå brystet! Skriv det i brevet til jordmor og gi pappaen oppgaven med å videreformidle nettopp det til den aktuelle jordmor.

Det er heller ikke sikkert dere bryr dere om det rett etter fødsel heller, spesielt siden det er deres eget barn.

Skrevet

bare man ikke vasker bort det fettlaget barnet har på huden med det første...det er en god beskyttelse for barnet! :)

Skrevet

min erfaring er at de synes det er verre å se slikt på filmer og sånn..

Min mann besvimer lett i slike situasjoner, og jeg hadde avtalt på forhånd med ham at han ikke skulle se ned mot åpningen, men sitte på stol og se på ansiktet mitt, for det var der oppe jeg trengte hjelpen.

men da fødselen kom, kikket han ned og gliste, for da så han at det nærmet seg slutten..Og det gikk HELT fint. Ingen problem i det hele tatt!

Tidligere under fødselen, når jeg fikk akupunktur, så sendte jeg ham ut da han blir dårlig av nåler.. Så var han ute og fikk seg noen blader feks, og kom tilbake noen minutter etter.. Funket veldig bra, det også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...