Gå til innhold

Dere som tar postafen mot kvalme:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli desperat etter litt kvalmefri, og jeg måtte bare ta en postafen. Kjenner ikke noen virkning enda, men er det sånn at jeg må ta regelmessig for at det skal bli noen effekt?

Tar dere ingefærkapsler? Funker det?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tok ingefærkapsler og ren ingefær, uten at det hjalp. Postafen ble jeg frarådet å ta når jeg var gravid..

Skrevet

Postafen skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks dose 50 mg. Har du prøvd sånne Sea Band, har hørt mange som har hatt god effekt av det. Magnesium tilskudd skal også hjelpe.

Skrevet

Jeg bruker det,brukt det en uke i morgen.

Tar en hver morgen før jeg står opp av senga,har enkelte dager tatt en halv til ved 15 tiden på ettermiddagen.

Har vært extremt dårlig,og prøvd afipran og noe som heter phenegan,disse har jeg fått resept av legen for å bruke.Syntes postafen har hjulpet masse,begynner å bli meg selv igjen.Mulig at kvalmen faktisk er litt på retur også,virker sånn.

Sea-Band har jeg brukt hver dag,tar de på i senga på morgen.

Har vært 3 ganger til akupunktur-uten merkbar effekt.

Så det var legen min som mente det var greit at jeg tar postafen,og at det er utprøvd på gravide.

Kansje du kunne snakket med legen din?det er hjelp og få hvis du er kjempedårlig.

Lykke til ihvertfall:-)

Skrevet

Jeg skal til legen neste uke, men kunne ikke holde meg i dag. Nå er jeg litt bedre, kanskje det hjelper? Fikk beskjed i forrige svangerskap at jeg kunne ta postafen, men da turte jeg bare å ta en, og det virket ikke noe særlig. Så jeg tenkte kanskje å prøve å ta en hver morgen for å se om det fungerer. Jeg bruker også seaband hver dag, men det funker nok ikke.

Hvor langt er du på vei Lenemor, siden du ganskje tror kvalmen er på retur?

Egentlig skal jeg vel ikke klage, for forrige gang kom kvalmen i uke 4, denne gangen kom den for fullt først i uke 7. Men jeg kjenner jeg har store problemer med å takle det. Forhåpentligvis varer det ikke i månedsvis denne gangen.

Skrevet

Hei:)

Huff, føler sånn med deg! Jeg bruker selv Afipran mot kvalmen. Fungerer ikke like godt hver dag. Men uten disse tabelettene ligger jeg rett ut! Nå har jeg forhørt meg med 3 leger samt flere ansatte på apoteket. Og googlet side opp og side ned på nett. Det er ikke registert noen form for fosterskader ved bruk at Afipran. Man kan trygt ta dem i 1 og andre trimester. Forhør deg med legen din:)

Lykke til!

Annonse

Skrevet

Jeg er i uke 10+2 i dag. Kvalmen kom som kasta på meg i uke 6+3.

Har ikke kastet opp noe særlig da,kansje 8-10 ganger.Er mere konstant kvalm liksom.Vurdere faktisk abort på det værste:-(

Håper du snart blir bra:-)

Skrevet

Må bare spørre om noe mer i forhold til postafen;

Hvor lang tid tar det før den begynner å virke?

Jeg tok en i dag tidlig kl 06:00, håpet på virkning, men hadde ikke sjans til å gå på jobb. Satt oppe og prøvde å få i meg mat slik at jeg ikke skulle bli så kvalm, fikk noen gode tips her inne.

Så i 12:00 tiden ble jeg utrolig søvnig, og måtte bare legge meg nedpå. Når jeg våknet 1-2 timer senere er jeg ikke sånn superkvalm, bare litt. Kan den først begynne å virke så sent? Nå har jeg nesten dårlig samvittighet fordi jeg ikke er på jobb..

Skrevet

På meg har den vart nesten i ett døgn. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke gå på jobb, man blir jo helt knust av de tablettene. Tror aldri jeg har vært så trøtt i hele mitt liv.

Skrevet

Men, jeg var dårlig helt fram til kl 12 ca, tror du det tar så lang tid før den virker? (Jeg tenker at det er litt logisk, siden man skal ta reisesyketabl FØR man reiser, hvis man bli båtsyk)

Eller er det en annen grunn til at jeg plutselig ikke føler meg så kvalm lengre?

Bra de virker et helt døgn da!

Skrevet

Hei =) Etter å ha rådhørt meg med legen min tok jeg en "cocktail" med 1 postafen, 1 vitamin B6 og 1 ingefær tablett. Disse 3 sammen fikk meg over den verste kvalmen og oppkast. Jeg hadde det så ille at jeg var sengeliggende i 9 dager uten å få i meg mat eller drikke.. Jeg tok de 2x for dagen i 6 dager. Nå har jeg kun litt morgenkvalme =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...