Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Har ei jente som bare går på tå. Har trodd til nå at det var bare en "ting" men nå er jente 6 år og tripper rundt på tærene. Hun klager ikke over smerter men det er jo litt unormalt..? Hun går vanlig eller nesten vanlig med sko på beina. Skal ta det opp med legen når vi skal dit men vil bare høre her om det er noen som har barn som går på tå? hva kan det komme av? Vil det bli bedre?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Er det om min tanteunge du skriver?? Hun er 6 år og gjør akkurat det som du beskriver . Tar hun skoe av seg så går hun nesten hele tiden på tå, det har hun alltid gjort, det er ikke smerter nei. Jeg vet faktisk om en annen også, men ikke noe galt der heller. Hva det kommer av vet jeg faktisk ikke. Ja det vil bli bedre men for enkelte kan det vel ta litt tid.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Hehe så det er andre som tripper rundt på tærene også Det virker jo ikke som det plager henne på noen måte. Hun løper og spretter og er veldig aktiv og klager aldri over smerter, Da hadde vi fått det sjekket tidligere. Godt å høre at det ikke trenger å være noe galt selv om hun går på tå
Gjest Tale30 Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Min mann gjorde det da han var liten. Han strakk seg så raskt at senene ikke klare å strekke seg helt ut (eller noe i den dur). I dag går han normalt, men klarer ikke å sitte på huk med fotsålene i bakken. Han har også ofte kramper i bena og smerter under føttene.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Min lillebror som nå er blitt 18 år gikk også på tærne og det gjorde han også til dels i tenårene. Nå er han blitt en røslig stor kar, så det faller nok ikke like lett å trippe rundt som en ballerina lenger. Men han gjorde det lenge, til stor fornøyelse for oss andre. Nå gikk jo han også normalt, kun periodevis han gikk på tærne. Tenker det går over av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Hehe, det der høres ut som mitt tantebarn. Hun er ekstrem aktiv, men jeg har aldri hørt henne uttale seg om, at hun har smerter med det. Gå på tå kan faktisk ses på som positiv med den måten at de strekker seg riktig.
LadyLuck & Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 guttungen på 3 går mye på tå.. vi ble sendt til fysio med ham, da musklene i legger og føtter ikke blir normale når de går kun på tær.. men om det først nå og ikke før hun går på tær har det nok med alderen å gjøre når man vokser er ikke alltid vekten sentrert (man vokser jo i rykk og napp), så mange utjevner dette da ved f.eks å gå på tær
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 Jeg ( 18 år ) Gikk mye på tå når jeg var lita.. Men, det endte i operasjon. Pga senene ble korte osv. Husker ikke helt hva alt var. Men, det var såfall ikke bra å gå på tå hele tiden. har per idag vondt for å sitte på huk, da det river godt i senene. Og foten er heller ikke go
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 Takk for mange svar Da er jo ikke dette så uvanlig som jeg trodde. Kanskje det er som dere sier av man strekker seg og vokser. Hun har strekt seg noe veldig i det siste. Men det er noe jeg kommer til å ta opp med legen for å sjekke det ut. Igjen tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #10 Skrevet 21. mars 2010 Mange små barn går på tå når de lærer å gå fordi det gir best ballanse. Vedvarer dette bør en fysioterapaut ta en titt fordi senene i leggen blir for kort til at barnet klarer å gå slik vi gjør. En voksen setter nemlig hælen ned først og da strekkes senen i leggen mye. Er den for kort klarer ikke barnet dette. Barnet vil da bli tvunget til å gå på tå fordi det ikke får til noe annet.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #11 Skrevet 21. mars 2010 17.15 her igjen.. Kan også nevne at jeg har spilt handball i 9 år, så jeg går enda på tå Er keeper, der jeg er nødt til å stå på tå. Å klarer nesten ikke å gå normalt enda.. Helt forjævlig... :-/
LadyLuck & Skrevet 21. mars 2010 #12 Skrevet 21. mars 2010 lykke til hos legen.. er nok ikke noe å bekymre seg for, men alltid lurt å sjekke ut om man er usikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå