Gå til innhold

Noen som har middagstips som kun kan lages ved hjelp av micro og vannkoker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pusse opp kjøkkenet og blir derfor uten komfyr en måned.

Har derfor kun micro og vannkoker til rådighet når det hjelder matlaging.... Kan bli en lang måned med bare brødmat, så trenger derfor tips til greie matretter som kan tilberedes i mitt provisoriske kjøkken.

Vi er 5 i familien, så Fjordland blir dyrt.....

Fortsetter under...

Skrevet

findus har mye godt i "frys" serien som går i micro..

og micro kan jo både koke, steke etc.. så kan lage det meste, må bare være kreativ på hvordan

Skrevet

Kan man f.eks koke ris eller pasta i micro? har ikke noe fancy tupperware-greier beregnet på micro heller....

Skrevet

Ja. enkelt å koke ris hvertfall. Dekk til korn med vann, plast over tallerken, stikk noen hull og vips :)

Skrevet

Hvor lenge?

Skrevet

Du kan også koke poteter i mikroen.

Kjøpe ferdig kylling i ferskvaredisken eller i kjøledisken og lage pastasalat.

Kjøpe lunchkaker eller fiskeburger og ha burgerbrød og salat.

Kok opp vann i vannkokeren ha knuste nudler og gr.blanding i en bolle(gjerne en til hver). Hell over kokende vann og ha en talerken over. la stå 3-5 min og bland inn en boks med tunfisk. Gjerne tunfisk med smak slik at det blir saus på.

Lage ris på samme måte som nudlene og ha til div middag.

Varme opp fiskekaker i mikro med nudler, gr.saker og rømme eller remulade.

Lage råkost eller agurksalat.

Du kan koke fisk i mikroen og ha gr.saker, ris og rømme til

Det er bare fantasien som setter stopper.

Ja jeg bodde på hybel uten kjøkken i mange år. Hadde mikro, kjøleskap, brødrister og en vannkoker.

Annonse

Skrevet

Anonym 17.18 igjen.

Var foresten uten kjøkken i 6 uker da vi pusset opp kjøkkenet og det gikk helt fint selv med to barn.

Skrevet

Takker for tips!!

Er ikke redd for at det ikke skal gå, men er jo så vant til å tenke matlaging på komfyr......

Microen bruker vi stort sett til å lage popcorn......

Må bare "vrenge" hjernen litt og kanskje ta meg en tur i butikken å se på utvalget av "varm-opp-retter".

Skrevet

Du kan trekke pølser og fisk ved å legge det i en gryte og slå over kokende vann fra vannkokeren.

Både frosne og ferske grønnsaker kan kokes i mikroen.

Om du investerer i et toastjern så kan det brukes til å varme ostesmørbrød, pizzabiter, hamburgere og fiskekaker.

Skrevet

Jeg hadde i tilegg investert i en bordgrill eller raclettehjern. Da kan dere steke det meste av kjøtt, fisk, kylling, ja alt.

Ellers kan du jo nå begynne å lage en del gryteretter, pannekaker, stekt kjøttdeig til taco, lasagne og annet som dere kan ha i frysen og varme i microen.

Skrevet

Hei. Jeg anbefaler deg serien fra Tupperware. Vi har easyrice, du kan rask og enkel lage risen i mikro. MicroGourmet damper maten, kjempe fin. Bare å ta kontakt hvis du vil ha mer info om produktene =)

Skrevet

Tupperware har mange gode produktet til dette.

F.eks microplus kanne (se katalog side 61 - http://tupperware.no/xchg/nordics/hs.xsl/926.html ) I denne kanna kan du koke poteter,grønnsaker,saus,kjøttdeig,smelte smør etc..

Her har vi lagd mang en middag, også går det veldig raskt.

Du kan til og med lage kake i den;)

Om dere ikke har elektronisk riskoker er easyrice et godt alternativ, denne ser du på side 60. Risen blir vel så god som på komfyren og du bruker også kortere tid :)

Kan også anbefalde ekstraPlus på side 62 & 63. Dette er til både oppvarming og frysing, så det er veldig kjekke beholdere.

Som du ser har tupperware veldig mange kjekke produkter, ta gjerne kontakt om du ønsker å bestille! [email protected]

Skrevet

5 Minuttersris kan lages med vannkoker, for der skal bare vannet okes opp, så skal risen i når du har tatt kjelen av plata. Så det er bare å koke opp vann og helle over risen og sette over lokk i fem minutter.

Samme med nudler, kok opp vann i vannkoker, hell over nudlene, legg lokk over i noen minutter.

Annonse

Skrevet

Takk så mye for alle gode tips og råd :-)

Og til deg som selger tupperware, så takker jeg for tips ;-) Har skapene fulle av tupperting etter å ha vært konsulent en periode, så jeg har nok det jeg trenger :-)

Skrevet

Hvorfor tar det en måned å få komfyr på plass? vi skiftet kjøkken på en helg vi, begynte på torsdag og demonterte det gamle, og sent søndag kveld var det meste på plass, sånn at kjøkkenet kunne brukes til matlaging.. Men det var da også resultatet av par måneder med god planlegging, og det som kunne gjøres av elektrikerarbeid ble gjort i forkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...