Gå til innhold

hcg stigning/ CB digital ukesindikator

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, er det noen som vet om hcg nivået stiger saktere når man er overvektig? Og bør dette skape bekymring rundt evt sa/ma?

Har tatt noen clearblue digital med ukeanvisning som jeg ikke syntes viser riktig resultat, mtp at jeg vet nøyaktig når hva skjedde, men selvfølgelig jeg vet jeg jo ikke hvor mange dager etter sex ting skjedde innvendig, men allikevel.... Testen jeg tok for to dager siden sa 2-3 uker, men jeg mener at det burde ha stått 3+?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

skummelt å begynne med det der...jeg testet med dig dagen før ikm og den viste da 2-3 altså 4-5 uker på vei..jaha....men det jeg ikke visste var at jeg hadde høyt hcg nivå..det var grunnen...for 5 uker på vei visset jeg jeg ikke var siden dette er kunstig berfuktning,,,

poenget mitt er at om du synes den viser ca en uke for lite så kan dte være som du sier at hcgen din er lav da du testet...så kan testen bli misvisende...villa tatt en bp i morgen jeg......uansett så er det stigningen som er viktig og ikke selve nivået... det skal doble seg hver annen hver dag ca fram til uke 8 ca...uavheging av vekt osv.

var det ikm dagen da du testet eller?

Skrevet

Hei!

Jeg opplevde det samme som deg! Tok CB m/ukeindikator som viste "Gravid 2-3" når jeg var 5+2 uker på vei og den burde vist "Gravid 3+". Jeg er gravid etter IVF så vet når befruktningen har funnet sted;) Ble litt bekymret pga dette og fikk tatt en ny blodprøve som viste flott stigning og at alt var i orden:o) Så denne ukeindikatoren kan ta feil uten at det betyr at det er noe galt, men kanskje lurt å få tatt en bl.prøve så får du bekreftet at alt er i orden?:o)

Har hørt at overvektige kan ha lavere hcg stigning i begynnelsen av svangerskapet uten at det er noe galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...