Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Og kan jeg bruke foundation og pudder over? Eller forsvinner effekten da? Viss jeg kan bruke dagrem med faktor i steden for solkrem i ansiktet, må jeg smøre meg like ofte som vanlig solkrem da?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Solfaktor er vel solfaktor uansett, tror jeg, men du må smøre ansiktet ca annenhver time, samme som med kroppen, dersom du er ute i sola hele dagen. Det som er med dagkremer med solfaktor, er at du må sjekke opp i at det er godkjent uv-filter. Altså at det ikke bare er noe produsentene skryter av, men at det faktisk fungerer! Apoteket har nok noe utvalg der
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Jeg ville ikke satset på bare dagkrem med solfaktor. Og hvis du gjør det - JA du må smøre deg like ofte som med solkrem! Glemte ansiktet en dag i fjor vår (hadde dagkrem med solfaktor), ute i båt, resultatet var skikkelig rød nese og panne! Hvis du bruker foundation og pudder over er det vel svært lite som slipper igjennom, så hvis du vil ha litt farge i ansiktet, skjønner jeg ikke helt vitsen med pudder og foundation. God tur!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Dagkrem med solfaktor er nok dersom solfaktoren er høy nok. Nå vet jeg ikke hvilket pudder du bruker, men enkelte pudder inneholder også solfaktor. F.eks. ID pudder har solfaktor 25...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 om målet er å bli brun, bruk minst mulig sminke.. ville brukt solkrem nås du skulle sole deg, krem med faktor ellers
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Takker for svar.. Kan ikke akkurat si at målet er å bli brun, da jeg ikke får noe farge uansett hvor lenge jeg måtte sole meg. Blir bare rosa. Grunnen til at jeg lurte er at jeg vil unngå å bli solbrent Blir så fettete i ansiktet av vanlig solkrem, så da håpte jeg på at jeg kunne bruke vanlig dagkrem med faktor Har en Lancome foundation med solfaktor og så bruker jeg også bare i.d pudder med faktor av og til over dagkrem Hvordan fungerer det egentlig når man må smøre ansiktet ofte mad dagkrem når man har på seg sminke? Må man fjerne sminken først, så ha på dagkrem med faktor, så pudder/foundation igjen? Og gjøre dette annenhver time eller hva? Hm. Har kviser og mørke ringer under øynene så er ''avhengig'' av å dekke dette før jeg viser meg blandt folk
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Som hudpleier vil jeg apsolutt anbefale deg å bruke egen solkrem egnet for ansikt når du skal til syden. Solen er mye sterkere der, og jeg anbefaler solfaktor 25-30 i ansikt,på hals og bryst. Husk at sola er den største grunnen til rynker. Du blir brun uansett,høyere faktor betyr at du kan være lengre ute i sola før du trenger smøre deg igjen. solfaktor 30 = 30 ganger så lenge ute i sola som hvis du ikke brukte faktor i det hele tatt. Du kan bruke id pudder over solkrem, det har faktor 15! ikke 25 som sagt under her. De kom med et nytt pudder i fjor sommer med faktor 30,i fargene light,medium og dark,men jeg vil fortsatt anbefale solkrem under. Husk at det er veldig lett å få pigmentflekker i ansiktet,å veldig vanskelig å få gjort noe med dem senere Forøvrig trenger man stort sett ikke sminke i syden,da du får en naturlig glød og brunfarge kun etter få dager i sola. Dessuten er det fuktigere klima og lettere at sminken renner,og det ser ikke fint ut med striper i sminken....+ at pudder (ikke id,glow,og jane iredale) tetter porene,så det er veldig lett å få kviser,spesielt med tanke på at man blir varm og svetter en del i varmere klima. Bare en anbefaling! God ferie!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 Tusen takk for svar! Har du en solkrem for ansikt som du kan anbefale også kanskje? Siden du er hudpleier, kan jeg spørre deg om div andre ting jeg lurer på også som har med hud å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 Jeg selv har sverget til Md.Formultations sine solkremer. For ansikt finnes de i faktor 15 og faktor 30. Jeg bruker den i faktor 30 som min "dagkrem" hele sommeren jeg,og blir fint brun uansett. Da bruker jeg heller en litt rikere fuktighetskrem på natta. Dermalogica og Decleor har også veldig fine solkremer. Viktig å bruke en god solkrem som ikke tetter porene i ansiktet. jeg ville ikke kjøpt solkrem til ansikt på dagligvare/Vita osv...da er det litt bedre å bruke en billigere solkrem på kroppen omså.Huden i ansiktet er så tynn at den må vi ta godt vare på,skal lite til før det blir permanente skader. Klart,du skal bare spørre om det du måtte lure på
Carizma83 Skrevet 21. mars 2010 #10 Skrevet 21. mars 2010 Du kan heller sende meg en post hvis det er noe du lurer på,jeg mister ofte "tråden" i disse debattinnleggene,så vanskelig å holde seg oppdatert til enhver tid Hilsen hudpleiern over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå