Gå til innhold

HVa får dere halsbrann av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være appelsinjuice jeg får det av? Tenkte jeg kunne prøve å finne ut hva det er som gir verst halsbrann, så slipper jeg det kanskje. Ellers er det bare å stikke innom apoteket :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at det er en annen tråd om akkurat dette litt lenger ned. Jeg får bare følge litt mere med, så finner jeg nok ut av det :-)

Skrevet

Tomatgreier!! Lasagne, pizza, ketchup.....helt håpløst!!! Men da er det bare å holde seg unna, for det er jo ikke akkurat behagelig!

Skrevet

alt gir meg halsbrann. Samme hva jeg putter i munnen, når kvelden og natta kommer, da kommer halsbrannen også.. så jeg har begynt å gi litt opp og heller drikke masse melk når kvelden kommer for å svekke det litt:-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Appelsinjuice

Visse typer te

leverpostei

agurk

paprika

sterk mat

stekt mat

bacon

cola

tja, det var det jeg kom på i farten

Skrevet

Appelsin juice

Pepsi max (egentlig alt med kullsyre)

Alt med tomat i (spaghetti, pizza osv)

Sjokolade og sjokoladekake

Agurk

Paprika

Hatt det i alle tre svangerskapene mine fra uke 15 ca, og må bruke gaviscone syrenøytraliserende (drikkeflaske ikke tyggetabletter) etter nesten alle måltider.

Skrevet

Dansk salami og brunost får jeg halsbrann av itillegg til noen av de tingene nevnt over.. Melk funker nesten ikke lengre, så igår ble det litt love hearts, det hjalp litt :)

Skrevet

For meg er halsbrannen stort sett fysisk betinget - det er rett og slett ikke plass til baby, innvoller og mageinnhold over et visst volum... Så jeg prøver å unngå å drikke/spise større mengder av gangen, og ellers bruker jeg alle tipsene som går på kroppsplassering - ligge på venstre side så hjertet dytter spiserøret opp fra magesekken, ikke bøye meg unødig osv. Synes ingenting hjelper, verken av kjerringråd eller medisiner...

Skrevet

ALT cirka!! spesiellt:

Brus

Godterier

Melk og melkeholdige produkter (det er litt baklengs for det skal jo lixom hjelpe)

Skrevet

Får halsbrann hvis jeg spiser for mye..og det er ikke mye for mye jeg skal ha i meg da:-( Da ligger det bare og vaker i spiserøret kjennes det ut som og raper jeg opp luft er det surt samtidig. Så det beste er å ikke spise for mye, det vil si, enkelte dager er det kun en halv brødskive om gangen, andre dager kan jeg ta en hel om gangen. Ellers kommer det fortere dersom har drukket kaffe.. Og sterk mat har jeg kuttet ut for lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...