Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bæremeis...er det for tidlig å bruke i påsken når lillegutt er nesten 9 måneder...?? han er liten av vekst og veier enda ikke 8 kg og er kanskje 70-73cm lang...han sitter selv,men er fortsatt litt usikker om det er bra for den lille kroppen å sitte i en bæremeis med tanke på nakke og slik???????....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurt helsesøster på fredag, og hun sa så lenge barnet kan sitte selv så kan de sitte i bæremais og på sykkelsete.

Så du kan nok fint ha han i bæremeis=) God tur!

Skrevet

Vi fikk opplyst på helsestasjonen at bæremeis og sykkelsete kan benyttes 2 måneder etter at barnet har begynt å sette seg opp selv på gulvet. Og helst ikke for lange perioder av gangen.

Skrevet

Du har ikke vurdert en Manduca? Den kan brukes både på mage og rygg, og er bedre for små barn enn bæremeis=) Den er også mer behagelig for bærer, siden barnet kommer nærmere ryggen og dermed skaper mindre belastning på rygg/ skuldre.

se mer her;

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258

Skrevet

Jeg har tenkt å bruke bæremeis på min baby i påsken, og da er han 7 mnd og kan ikke å sitte selv. Men: vi har veldig kort vei å gå da. Er bilvei opp til høyde med hytta, og så er det vel et par hundre meter å gå på ski bort. Så det blir jo maks 10 min han skal sitte der før han får ut av meisen igjen. Men hadde ikke lagt iveg på langtur nei. Det står at babyen skal være 9 mnd og kunne å sitte selv i "bruksanvisninga" på meisen.

Skrevet

Er forskjell på å sitte selv og å sette seg opp selv. Om han setter seg opp selv er det ok, setter du ham opp og han da blir sittende er det ikke greit. Enkelt og greit :-)

Skrevet

Ser det er flere av dere som er gira på bæremeisen. Kjempeflott at dere vil prøve andre løsninger enn vogn og sånn! Men som hun over her skriver om Manduca, dere vil ikke prøve en sånn type bæretøy? Jeg vil nesten påstå en Meitai og Manduca (for å nevne noen - av maaaange forskjellige) er vel så enkelt - om ikke enklere - å bruke. Og den største fordelen er at de er ergonomisk riktige for både barn og bærer, slik at de kan brukes helt fra de er nyfødte.

Kan anbefale en tur innom tettinntil.no.

Skrevet

Vil også slå et slag for mei-tai!! Den er genial!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...