Gå til innhold

Litt bekymret for melkeproduksjonen når jeg nå slutter med nattamming. . . noen tanker/erfaringer rundt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt litt problemer med melkeproduksjonen helt fra starten av, noe jeg tror skyldes at jenta mi har sovet seg gjennom hele nettene helt fra hun var 1uke gammel....så har strevd veldig for melkeproduksjonen ved å pumpe meg...men ike sikkert d er grunnen..HS har hele tiden ment jeg ikke behøver vekke henne.... første mann ammet jeg om nettene, og da hadde jeg masse melk hele tiden...men slett ikke sikkert dette gjelder for deg... Drikk ammete :-)

Gjest Kira06
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er, men jeg tror ikke du burde bekymre deg så mye om det hvis ammingen er godt igang. Melkeproduksjonen regulerer seg som regel etter hvor mye barnet drikker. Jeg ammer nå sjelden mellom kl 23 og 05-06, og jeg har fortsatt mer enn nok med melk. Hun har hatt perioder hvor hun skulle ha mat annenhver time på natten og perioder hvor hun kunne gå 8-9 timer uten mat, og dette har ikke vært noe problem for min produksjon.

Det kan være at du får litt melkespreng den første tiden, men da går det jo an å pumpe litt på morgenen etter at barnet ditt har spist. Slik at du får tømt deg helt.

Men det er jo forskjellig fra person til person, så du får følge litt med på om du føler at produksjonen minker drastisk.

Skrevet

Kan bare svare utifra egen erfaring her;

Med både eldststemann og minstemann startet jeg med 4-6 uker fullpumping og sondemating/flaskemating før vi fikk til amminga (prematurbarn). Pumpet ikke om natta, men hver 3. time på dagen i starten og deretter 3 ganger pr. dag. (fikk nok melk til 1 døgn på 3 runder pumping). Var ingen problemer med melkeproduksjonen. Til førstemann ble det til og med masse overskuddsmelk til fryseren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...