Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 er det noen der som vet hva man skal holde seg unna bortsett fra det vanlige som alkohol og røyk. har en gutt fra før av på 3 år, men det var ikke ett slik "hysteri" da, føler jeg, som det er blitt nå...... så trenger litt hjelp her lit hva man skal holde seg unna
Miss Snow Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Jeg har kikka her; http://matportalen.no/Emner/Gravide Det virka oversiktlig og greit. Også tror jeg det er lurt å ringe og spørre legen om man er i tvil om noe, framfor å spørre her. Selvfølgelig kan man få mange gode svar, men jeg skulle sjekke en matsort og fant en forumtråd hvor ei presterte å si at man fortjente å miste barnet om man spiste ditt eller datt. Leger og jordmødre har jo oversikt over siste retningslinjer, og roer ned framfor å hause opp =)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2010 herregud er det noen som går rundt å sier dette. fy flate.... takker for tips og råd hvertfall...
snartmammapåny Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Matportalen er helsemyndighetenes anbefalinger så de er oppdaterte. Ellers så tror jeg du kommer langt med sunn fornuft. Selvsakt bør man passe seg for listeria og andre skumle bakretier som kan være farlige for babyen. I enkelte matvarer er risikoen større og dermed er de tanbefalt å holde seg borte fra de. Sansynligheten for at smitte kan forekomme er i noen tilfeller ekstremt liten og noen føler at man kanskje kan være litt "hysterisk" å følge alle anbefalingene slavisk, men dette føler jeg er opptil hver enkelt. Personlig så holder jeg meg til helsemyndighetenes råd så godt som det lar seg gjøre og har ingen problemer med å justere kostholdet mitt deretter.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 jeg spiser det jeg pleier men har holdt meg unna spekemat,salami og fårepølse pluss vasker grønnsaker GODT...og disse myke upasturiserte ostene alle snakker om... har selvfølgelig syykt lyst på fårepølse jah!! kaffe,alkohol og sigaretter har jeg holdt meg unna siden før jeg testet positivt...og har fortsatt med det...men unner meg en stor kopp te på morgenen og ett par glass cola på kvelden:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Det er dessverre mange leger som ikke er helt oppdaterte på dette med mat under svangerskapet, så det aller tryggeste er å holde seg til matportalen sin oversikt- der får man kvalitetssikret og korrekt informasjon=) I tillegg til linken over her, vil jeg anbefale denne for litt mer detaljer spesielt om oster: http://matportalen.no/artikler/2004/3/skadelige_bakterier_og_parasitter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå