♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Gjør aldri noe sammen! Må begynne å lage ting sammen, det erjo så hyggelig. Men hva?? Og hvor får jeg tak i det? Panduro?
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Panduro har mange fine hobbypakker som du kan lage sammen barna dine. Kjekt med slike pakker, for de inneholder alt du trenger for å lage det som er i pakken! Hmm... Rar setning, men du skjønner! Ellers er det jo snart påske, så dere kan f.eks så karse eller lage noen søte kyllinger?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Jeg også tenkte på påskepynt; egg, kyllinger ol.. her har vel panduro et ganske bra utvalg. Ellers kan dere jo lage trolldeig, male (gjerne på et litt større lerret, bake, lage smykke til bestemor, lage steintroll (da får man seg en tur ut også).. Er det jeg kommer på i farten. Sikkert mye mer for den som har litt fantasi. Ellers finnes det kanskje bøker med forslag til hobbyting for barn, hør på biblioteket!
♥ Jeg og gutta mine ♥ Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2010 skal så karse da..får holde det :-) Men male på lerret var en god ide! Skal finne de fram etterpå:-)
Elfi regndråpe Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Anbefaler boka '1000 ting å gjøre med barn' av Vera Michaelsen. Utrolig mange artige ideer om hva man kan finne på med barn fra ca 2-9 år.
camilla^ Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Ungene mine har syntes det har vært gøy å fylle former med vindusmaling, det har hun minste klart siden hun var ganske så liten. Metallformene får man kjøpt i mange former som påske, jul, blomster og annet. http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=033542 Disse legger man på en plastlomme, og da kan man fylle disse med glassmaling. En kan lage mønster og hva man vil. la de tørke for å så ta forsiktig av plastlommen. Er det litt på utsiden er det bare å dra forsiktig av. Disse blir fine i vinduet eller hengende på grener. Har man mange fettfarger kan man spisse disse og bruke spisset til å strø utover papiret slik man vil. så legger man over bakepapir og stryker med strykehjeret over. Det kan bli mange fine bilder, og ganske anderledes. Man kan strø litt glitter over før man stryker også. Barneperler er ganske greie å pusle med, med noen butte store nåler så klarer nok en 2åring dette også. http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=566635 Vi perlet lange remser, og hang dette på rad og rekke i ett tre i hagen. Det ble ganske koselig. Vi laget også noen andre der vi malte en tom hermetikkboks, så tok vi en remse med perler og festet inni. Så når det blåste litt ute ble det litt ryd, litt likt en uro. Ungene var veldig fornøyde, for alle kunne se hva de hadde laget. Desverre så forsvant de da treet i hagen ble hogd ned. Så i år må vi nok lage nye, og finne ett nytt tre. Panduro har kluter som man kan male på, med stoffmaling. Jeg kjøpte stoffmaling i tusj form for endel år siden, og disse var kjekke til slikt. (like genialt å merke tøy med) man kan også male kjøkkenhonkler, små duker/brikker. Evt finne ett sett med hvite billige gardiner og la ungene lage gardinene som de har lyst på. Og skal man begynne å tenke litt på julegaver/bursdagsgaver så går det ann å finne hvitt sengetøy og lage mønsteret selv. lage håndavtrykk osv. Håndavtrykk kan man gjøre mye med. 5 åringen min har laget kyllinger på vinduet i barnehagen. Gult håndavtrykk, også har de malt rødt på hodet, og to røde streker til ben. og ett øye. Tøffe kyllinger i vinduet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå