Gå til innhold

Stoff til sjal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått lånt og brukt en Moby Wrap ei stund nå og er veldig fornøyd med denne måten å bære på.

Kunne tenkt meg å hatt noe som er litt mindre elastisk etterhvert som jenta blir tyngre, men kanskje ikke HELT uten elastikk? Erfaringer?

Hvilken type stoff egner seg evt. til dette? Sitter og ser på stoffogstil.no og fabric.com, men vet egentlig ikke hva jeg ser etter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen her i dag som har tips?

Skrevet

Jeg vet man brukte et stoff fra jyst som heter Lovisa (eller noe lignende) til sjal.

Ellers er brukte, vevde sjal noe av det beste som er. Det blir bedre jo mer de er brukt. Tettinntil.no har bruktmarked.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ville heller kjøpt et brukt sjal, du må trossalt ha 4-5 meter slik at det fort blir dyrt uansett, og det er vanskelig å finne stoff som egner seg. Louisa-stoffet fra Jysk produseres ikke mer, men det var veldig tykt i forhold til kjøpte sjal. Du finner brukte vevde sjal fra 250 kr og oppover på finn.no og på bruktmarkedet til Tettinntil florerer det av sjal i 350-450 kr-klassen (her er feks et Ellaroo-sjal som er tynne, vevde sjal til 250 kr på finn.no: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=21584619&reference=9/215/846/19_1470290358.jpg&adheading=Britax+BabySafe+m%2F+beltebase+%2F+Babybj%F8rn+vippestol+%2F+Avent+Isis+%2F+div.+utstyr&adTypeId=67&areaId=2006 ).

Et vevd sjal uten elastikk kan brukes mye lengere enn et med, det er stødigere og dermed er det lettere å få gode knytinger med tyngre barn.

Hvis du fremdeles vil ha sjal med litt elastikk så har du Bali Baby Stretch, som er tynne sjal med litt elastitet, fåes kjøpt hos feks Lotusbarn: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=221

Jeg foretrekker vevde sjal, kjøp et du liker utseende på, da blir det mest brukt :) Som første sjal så er det greit å ha et som kan brukes til de fleste knytinger, dvs str 5 (4.2 m) opp til klesstørrelse 38 og str 6 (4.7 m) opp til klesstørrelse 46. Gode sjal som er ganske tynne og stødige er feks Norske Ellevill (ellevill.com) og Vatanai (krusedull.net) :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...