Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå så får prinsen kveldsgrøt. Så er det opp for en rap og kos. Halvtime etter grøten er det kveldstellet også går jeg inn på rommet(nesten helt mørkt) og gir han litt MME.

Han er straks 6 mnd,og det jeg lurer på er: Når bør jeg begynne å gi siste flaska i stua?!

Eller må jeg ikke det?

Skikkelig teit spørsmål kanskje men vil gjerne høre hvordan dere gjør det :)

Skrevet

Jeg gir kun mme i stua, og til faste måltider. Aldri gitt på soverommet for å få henne til å sove, men jeg har aldri ammet så babyen min forbinder ikke mme med kos. Jeg bruker smokken. Tror det beste er at du finner ut hva som funker best for deg og din baby :-) Og det som funker er nok det beste.

Skrevet

Ok. Ammet han alltid på rommet før natten tidligere når jeg hadde melk. Så da har det bare blitt til at jeg har gjort det med MME også..

Skrevet

Det velger du jo helt selv. Du ser jo hva som passe deg. Om natta får mini melk på rommet men resten av dagen på stua. Lyset er uansett på når han får mat om natta men slukker det når han er lagt i gjen. Men det er jo ikke krise her i huset om han får litt ekstra mat på sengekanten før han legger seg enten om natta eller på dagen hvis han ikke hadde spist seg mett og vil ha mer. Så lenge du gir melk før du legger (at du ikke stapper flaska opp i senga) tror jeg ikke du legger deg noe spesiellt dårlig vane. Heller værre hvis di er vant med å sovne med flaska i munnen hvis du forstår

Skrevet

okey,da fortsetter jeg bare sånn en stund til.

Han sovner stort sett på skulderen min etter rapen. Hvis ikke sovner han av seg selv når jeg har lagt han og gått ut.

Takk for svar jenter :)

Skrevet

Hei! Tenkte å svare på dette her.. Jeg har ei datter på 6 uker og den siste uken har vi begynt med faste leggerutiner. Jeg gir henne flaske og pupp ved 8-8.30 tida på kvelden i stua. Så går vi inn på soverommet etterpå, hun sovner som regel ikke på armen først så hun blir lagt i våken tilstand. Så sovner hun av seg selv etter ca en halv time. Det er ikke hver kveld dette funker men det er bare å være tolmodig. Det er godt å komme i rutiner. Det er en bakdel ved å legge så tidlig på kvelden da er det som regel morran ved halv seks, 6 tida. Må vel bare venne seg til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...