Gå til innhold

Har noen noen tips til hvordan vi kan lage vår egen "dåp"/navnefest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt at vi skal lage en fest for Vesla, men føler at både kirken og navnefest i regi av Humanetisk forbund blir feil for oss. Mannen min er muslim, og jeg står i Statskirken og er en slags agnostiker. Derfor tenker vi å snekre noe selv:) Vi ser for oss å invitere de nærmeste til middag, men hva mer? Vi burde kanskje ha noe mer? Vesla har ei oldemor som elsker å lage sanger, så om hun orker kan hun sikkert lage en fin sang. Taler er vel ikke vanlig i dåp? Hva gjør man egentlig i en dåp? Det er leeenge siden jeg var i en!:)

Forslag mottas med takk:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Tigerpote,

vi laget vår egen navnefest for eldstejenta og skal gjøre det samme for lillebror.

Svigers har stort hus med hage,så vi hadde festen der på tidligsommeren. Inviterte vår nærmeste familie på hyggelig lunsj. Vi pyntet fint med rosa tema, lserverte forskjellige typer spekemat med masse delilig tilbehør, melon, jorbær mm og plenty kaker og desserter etterpå. Pappaen ønsket velkommen, ellers ingen taler. Veldig uformelt og hyggelig, slik vi liker det.

Skrevet

Vi skal også ha navnefest uten noen offisiell seremoni. Det blir mat og drikke. Ellers satser vi på at gjestene stort sett klarer å underholde seg selv :-)

Den eneste høytidelige vi skal gjøre er at vi skal plante et tre i hagen hos bestemor og bestefar hvor vi skal ha festen. Det er en koselig ting å gjøre synes jeg.

Skrevet

Tusen takk for tips!:D

Det er jo en ide og rett og slett være hjemme og invitere de nærmeste og ha koldtbord ja! Da kan jeg jo lage maten selv også, dessuten blir det ikke rådyrt. Rosa tema må vi også ha ja:) Da dropper vi talene også, og bare ønsker velkommen.

Det blir jo riktig så koselig nå som det går mot vår og sommer, og vi forhåpentligvis blir heldige med været! Da kan vi jo være ute på verandaen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...