Tingeling26 Skrevet 20. mars 2010 #1 Del Skrevet 20. mars 2010 Er 35 uker på vei, har hele tiden følt at lillegutt sparker nedover og innover i meg, og fikk det bekrefta av jordmor - han ligger i seteleie... tullingen.. Har fått UL om èn uke. Men er bekymra for ytre vending av legen, da folk skriver\ sier at det er veldig vondt. Har hørt litt om at akupunktur\ fotsoneterapi kan fungere... Noen som har erfaringer rundt dette? Har bestilt time hos akupunktør om tre dager, hun har hatt ca 50% hell med snuing.. Er utrolig bekymret og redd for at han ikke skal snu seg, og at jeg må velge om jeg tørr føde eller velger "det trygge" KS.... Tenker at det uansett er best for både meg og han om han kommer ut vaginalt, men da er det også en stor risiko for hasteKS.. tørr jeg ta den risken? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141613731-noen-som-har-erfaring-med-snuing-ved-hjelp-av-akupunktur-eller-fotsoneterapi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessab Skrevet 22. mars 2010 #2 Del Skrevet 22. mars 2010 Vi er i uke 36 og jeg tenker akkurat likt som deg..... er veldig i tvil på hva vi gjør. Vi skal på ultralyd i slutten av uka for å få bekreftet hvordan babyen ligger..... De må jo også sjekke størrelsen, er den veldig stor er det vel ikke sikkert at vi har noe valg........ Men for all del, den kan jo enda snu seg da:) Vi tenker også at det er bedre med et planlagt KS enn et hastekeisersnitt........ mindre fare for komplikasjoner...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141613731-noen-som-har-erfaring-med-snuing-ved-hjelp-av-akupunktur-eller-fotsoneterapi/#findComment-141623871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling26 Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg var på akupunktur i går.. foreløpig ingen endring.. Yoga-læreren sier at jeg skal spise mye sjokolade (ikke hele tiden, men kanskje èn dag.. for å få lillegutt til å sprelle) Åsså skal jeg ligge i bru flere ganger den dagen.. (ligger på rygg, men skyver fra med føttene slik at rompa og nedre del av ryggen løftes..) Så i dag er sjokoladedagen!! Skal på UL på fredag, er spent.. for min del er det værste KS.. Jeg tenker at det uansett er bedre både for mor og barn at han kommer gjennom fødselskanalen.. Dessuten er et "hasteKS" ikke nødvendigvis så hastete, det er bare ikke planlagt.. Dvs at man har mulighet for å være våken, far kan være med, men alt kommer ann på hvor hastete det er.. må det skje på 10 min, eller har man en time..? Blir bra å komme på UL, da får man prate med lege, og kan begynne å planlegge fødselen.. Men blir ihvertfall godt ivaretatt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141613731-noen-som-har-erfaring-med-snuing-ved-hjelp-av-akupunktur-eller-fotsoneterapi/#findComment-141631833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessab Skrevet 29. mars 2010 #4 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg var på UL på torsdag og snakket med en lege på sykehuset.... da fikk vi en veldig dårlig magefølelse da vi overhodet ikke hadde kjemi med legen og han svarte på våre spørsmål ved å stille oss et nytt spørrsmål til oss. Vi ble lissom bare enda mer usikre:( Har vært på CT og hos jordmora vår i dag, og da er saken plutselig en helt annen:) i dag har vi fått skikkelig forklaring på hvordan ting forgår under en setefødsel og dersom bekkenet mitt er stort nok er vi ikke lenger redde for å ha en setefødsel:) Men om ikke fødselen er i gang ved utgangen av graviditetsuke 41 så blir det visst KS uansett, de setter visst ikke i gang en setefødsel..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141613731-noen-som-har-erfaring-med-snuing-ved-hjelp-av-akupunktur-eller-fotsoneterapi/#findComment-141655913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå