Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ammer ellers, hvor mange ganger ca i døgnet ammer dere.

Han vil liksom ikke ha så ofte her lenger, er 5.5 mnd nå. Jeg ammer stort sett 04.00 tida, og når vi våkner i 06 tida vil han ikke ha pupp, så er det grøt ca 7.30, så kan det gå mange timer før han vil ha pupp, kanskje alt fra 10-13, så kanskje ikke før 16 tida, grøt igjen ca 17.30-18.00 vil ofte ikke ha pupp da verken før eller etter. Så pupp ca 21, 00-01, og 04 igjen.

ble rotete, konklusjon... pupp kanskje 5- max 6 ganger tror jeg. Dette er siste uka.

Skrevet

Vi gir også ca. to måltider med fast føde nå, og tror jeg også ammer ca. 5-6 ganger i døgnet. Tror ikke det er lite. Har også merket at det har minket litt etter at babyen spiser mer. For meg nytter det ikke å prøve å gi mm før måltidet.

Skrevet

Vår får grøt morgen og kveld, og gjerne noe fruktmost eller lignende midt på dagen. Hun drikker kanskje et par-tre måltider MME. Jeg har nærmest sluttet og amme nå. Jeg ammer kun på natta, men blir å slutte med det også snart.

Fra å konstant amme de første par månedene, har hun nå nesten ikke behov for noe særlig mat utenom grøtmåltidene. Hun drikker kanskje 120 ml x2 iløpet av dagen, også 2-3 måltider om natten. Jeg begynte første gang å gi flaske på natten i natt. Når hun blir 6 mnd skal jeg gradvis avenne henne nattmat, og heller gi henne et ekstra grøtmåltid på dagen.

Jeg tilbyr henne MME hver gang jeg tror hun er sulten, men det er sjelden hun vil ha noe. En gang iblant får hun pupp ,men det er ikke noe å bli mett å lenger, det er kun for kosen nå.

hehe, husker den første tiden da jeg var så frustrert for at jeg ikke gjorde annet enn å amme. Nå er det så og si slutt. Jeg må innrømme at det er litt godt ;)

Gjest Kira06
Skrevet

Har også september-barn, og tror jeg ammer omtrent som deg. Bortsett fra at jeg gir henne mat en gang mindre på natten, og en gang mer på dagen. Varierer litt fra dag til dag også, og hvor mye fast føde hun har spist den dagen.

Tilbyr du annen drikke til måltidene?

Skrevet

Takk for svar jenter, da ser jeg at jeg ikke er helt ute å kjører hehe.

Kira06, jeg tilbyr vann, får vann med skje, da han ikke skjønner noe av tutkopp, og vil ihvertfall ikke ha flaske på dagtid. Og som sagt er han veldig selektiv på når han vil ha puppen.

Veslandsfanden, ja er ikke det rart, husker vi skrev endel sammen om dette med konstant amming, og at de bare skulle sove på brystet hele dagen. Tida flyr, nå er de snart 6 mnd, savner noe av det, men så er det jo så gøy nå som de er disse små bestemte menneske med latter og smil :)

Skrevet

Jeg har akkurat begynt med grøt og gir dette både morgen og kveld, men jeg ammer alltid litt rett før grøtmåltidene, burde jeg kanskje ike gjøre d? Hun spiser opp all grøten jeg har laget (noe som ennå ikke er full porsjon, kanskje halv)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg gir fruktmos rundt klokka 12.00 og grøt til kvelds. Ammer vel 5-6 ganger i døgnet. Bør man tilby vann til måltidene?

Skrevet

Litt usikker på dette med vann, men føler kanskje han trenger mer væske, for de siste nettene har det ikke var så mye melk i puppene heller.

Ja og idag er ting forandret, han har ikke fått pupp siden 04.00 og vil ikke ha, var driiiitsur istad, hva skulle jeg gjøre. Hadde ikke spist siden kl 07.15 grøt. Kl var ca 12.00. Prøvde mme på flaske, med nei æsj det skulle han ihvertfall ikke ha, så kjørte på med en porsj grøt igjen jeg, å jaggu gikk det ned på høykant, men er det egentlig greit?? Bør vel kanskje virkelig gi vann da, tenker siden han drikker så lite mm ved siden av fast føde. Er jo melk i grøten men en full porsjon er jo bare 1 dl vann.

Noen som vet hvor mye væske en baby på snart 6 mnd skal ha?

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg er også usikker på dette med hvor mye væske de skal ha, men tilbyr vann hver gang etter måltidene. Ikke det at hun drikker noe særlig, fordi hun er ikke glad i verken flaske eller tutekopp. Men tenker at hun må jo etterhvert lære seg å drikke vann, ettersom vi går mot varmere tider og jeg skal begynne i jobb igjen om 2 mnd. Da er det pappa sin tur til å være hjemme, og kommer til å bli litt bekymret hvis hun kun får i seg væske gjennom grøt (og amming når jeg er hjemme!).

Kanskje følg litt med på hvor våte bleiene hans er. Hvis han tisser som vanlig, så betyr nok det at han får i seg den væsken han trenger.

Vanskelig å vite med disse små...!

Skrevet

vi gir ihvertfall vann nå som hun får fast føde. Leste i spedbarnsboken at når de små skal nattavennes eller får fast føde, så gjør det ingenting å introdusere vann til dem.

Jenta vår digger det. Hun drikker vann av vanlig kopp, så da var det bare å løpe og kjøpe tutkopp så hun kunne holde selv også.

:)

Skrevet

Gir vann med skje jeg. Men vestlandsfanden, hvordan fikk du henne til å drikke av vanlig kopp? Han skjønner ikke en dritt av verken det el tutkopp hehe, skal bare ta på den å tulle med den. Riste litt å se om det kommer lyd osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...