Herkules Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Ja jeg smaker stadig saftig god hvetebakst, men det er når andre baker Har noen en god oppskrift og gjerne noen tips?
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 http://www.anis.no/mat-og-drikke/gjaerbakst/verdens-beste-boller.asp Jeg bruker denne, og setter hele bolledeigen inni ovnen med litt varme på, så får den stå der til den er kjempestoooooor:-) Baker ut kanelsnurrene og lar dem stå en halvtime inni ovnen på sånn 30-40 grader, før jeg steker dem som vanlig:-) Det tar litt tid å gjøre det slik da, men de blir knallgode:-D
Herkules Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2010 Det kjedeligste med boller er jo å rulle dem så at det tar tid med hevingen syns jeg er helt greit, Kanelboller er jo litt kjappere enn boller også Takk for tips Skal sjekke ut oppskriften
akicha Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Jeg er usikker på om det går å poste linker her, men HVIS det går, så er hvertfall kanelsnurrene fra bakeriet i Lom de beste jeg noen gang har smakt. Eneste er at jeg syns det så ut til å bli mye kardemomme, så jeg hadde i mindre enn oppskriften. De ble kjempegode! http://kjerstitilhverdags.blogspot.com/2010/03/kanlesnurrer-fra-bakeriet-i-lom.html
akicha Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Et tips er å bruke lun væske i steden for litt oppvarmet. Aldri prøvd det, men det er det de gjør på bakeriet i Lom. I følge bakeren så blir deigen varm nok med elting i kjøkkenmaskinen. Tror at lang eltetid også er et godt tips..
Herkules Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2010 Mulig jeg spør dumt, men du mener at lun er litt kaldere enn oppvarmet? Jeg har lært å ha 37-38 grader. Blir det oppvarmet og ikke lun? Skal sjekke link
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå