Philipa Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Flere av mine venner har komentert at de kunne aldri bo i første etasje.. Jeg tenker litt mer praktisk , jeg er alene med to små barn, og det er mye bæring av handleposer, barnehagesekker osv..Men samtidig tenker jeg, hvordan blir det på sommeren? Kan noen komme inn via veranda døren? Eller er det bare teit å tenke slik? Det er en høy 1.etg. .. Og et spm til..Foretrekker dere vestvendt eller sydvendt balkong? Sol på morgen-formiddagen eller ettermiddagen-kvelden? Takker for svar :-)
neste*gang Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 vil nå si det er en fordel med leilighet i første etasje med 2 barn uansett. To små barn i 3-4 etasje nei takk.. Alle som vil inn i leiligheten din bryter heller opp inngangsdøren enn verandadøren. sol på ettermiddag-kveld så du kan nyte kveldene med barn..
Trolleliten Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Ville ikke bekymret meg for innbruddstyver. Vi bodde i 3.etg før og det er så mye deiligere når man kan gå rett inn. Solen på ettermiddag/kveld hadde jeg også foretrukket. =)
Philipa Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2010 Takker for svar :-)! Da tror jeg at jeg satser jeg på den leiligheten :-). Det som er dumt at det er sol der frem til kl. 18, sånn ca.. Men nå bor vi i 3. etasje og jeg merker at jeg heller bytter til første med lite sol på kvelden enn bo i 3. etasje. Mange trapper med to små :-)
fox`y Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Jeg bor i 1 etg stortrives me d jeg. mannen er sjømann så jeg er stort sett alene. jeg har sola fra halv 10 på morgenen å helt til halv 7-7 på kvelden:) supert:) Mine gutter leker mye på verandaen både på sommer og vinter så ville ikke byttet bort d me å bo legre oppe. jeg har ekstra krok på væranda døren så gutta ikke skal komme seg ut, føler meg tryggere da.
Suikerklontje Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Vi kjøpte leilighet i første etasje, og vi angrer daglig. Problemet hos oss er at nabobarn (og enkelte voksne) ikke forstår at terrassen vår er privat. Det er ikke så festlig å ha folk rekende en halvmeter fra vinduet når man sitter i sofaen og skal slappe av. Vi har flere ganger opplevd at folk stiller seg rett utenfor vinduene og kikker inn. De aller fleste som har leilighet i første etasje her har gardinene trukket for hele dagen for å unngå innsyn. Barna mine vil gjerne se ut så da lar jeg det være åpent for deres skyld. Når det gjelder bæring av varer og barnevogn er første etasje perfekt, men det veier ikke opp for følelsen av å aldri ha privatliv.
Fjerteberte Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 Vi bor i 1 etasje og ELSKER det! Bor i høy 1 etasje på stuesiden, og har ingen gjenboere på den siden. Men soverommene vender ut mot "tunet"...noe som gjør at vi aldri trekker for gardinene på de rommene. Men det er jo greit, er jo ikke de rommene vi oppholder oss i! Helt ypperlig med 2 små barn, særlig når man er alene og har handlet litt mer enn 1 pose =)
lklk Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Da vi bodde i leilighet valgte vi 1.etg og det var jeg utrolig fornøyd med selv om jeg var mørkredd og mye alene med barna. Godt å slippe alle trappene og frykten for at de små skulle falle utfor altanen (de var veeldig glad i å klatre).
Philipa Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2010 Takk for svar jenter! Jeg ser virkelig at jeg må tenke nøye gjennom dette her.. Det som jeg serpå som veldig negativt, er liksom sommer..Når det er veldig varmt, pleier jeg å ha veranda dør, vinduer oppe hele natten. Men det kan jeg sikkert ikke i første etasje. Da vet jeg at jeg ikke får sove , kommer til å tenke at plutselig kan noen komme in :-)..
Lykkepålandet Skrevet 20. mars 2010 #10 Skrevet 20. mars 2010 Negative ting: Det som er dumt er at det kan være mye innsyn. Folk vandrer over hagen osv hvis det ikke er inngjerdet. Folk kaster mye dritt ned fra verandaene sine som lander i hagen din, f eks sneiper og knuste flasker etter fest. Festlig å sende små barn ut da. Er jo selvfølgelig mange positive ting også, som rask vei ut ved brann, deilig å kunne åpne døren å gå rett ut, barna kan leke utenfor osv.
MintCondition Skrevet 20. mars 2010 #11 Skrevet 20. mars 2010 Kommer jo an på by/nabolag etc. Vi har bodd i 1.etasje i to forskjellige leiligheter nå i 10 år, og syns det er helt supert! Her vi bor nå har vi hage utenfor, så utrolig deilig å bare ha dørene åpne og la ungene gå ut og inn på sommeren, la de leke ute i hagen mens vi bærer inn varer og begynner på middag...slippe å DRASSE alt opp mange etasjer! Jeg elsker 1.etasje.
Lykkepålandet Skrevet 20. mars 2010 #12 Skrevet 20. mars 2010 Ja kommer selvsagt an på hvor leiligheten ligger. Bare skrev det for å være obs på sånne ting. Hvis det kun er en nabo over deg er jo det noe annet om det er en 6 etasjers blokk f eks..
Philipa Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 20. mars 2010 Å det høres deilig ut!! Det er dessverre ingen hage der, Det er en leilighet i en blokk. Veldig barnevennlig da..Kan legge ved link. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=21203350&sid=xz15oegTy-65901271
husmus &2 Skrevet 20. mars 2010 #14 Skrevet 20. mars 2010 Vi flyttet fra 5 etasje til høy (veldig høy) 1. etg og elsker det! Her er det null innsyn og null redsel for at noen skal komme seg inn via balkongen, så døren står gjerne oppe mens vi er ute. Med barn er dette gull verdt og vaskekjelleren rett under oss så kan det ikke bli bedre. Og NULL bråk. Sånn er det når alle naboene er 80 år! Fabelaktig.
Philipa Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2010 Rask vei ut ved brann er en av de tingene som er positive, siden jeg har fått litt brannnøia i det siste ;-)
OsloMor Skrevet 20. mars 2010 #16 Skrevet 20. mars 2010 Er det i byen? I såfall: Nei, nei, nei, IKKE bo i første etasje.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 20. mars 2010 #17 Skrevet 20. mars 2010 Uansett hvilket etc du bor i så kommer folk seg inn om de vil. Det er jobben dems. Vi bor i 1., mens de i andre hadde besøk på natta. Brukte bare en veldig lang stige. Ellers bruker de døra. Ser bra ut den! Greit å ha kort vei til leiligheten når man har barn.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 20. mars 2010 #18 Skrevet 20. mars 2010 Synes den ser bra ut! Er jo en ganske høy 1. etg, så du blir nok ikke plaget så mye mht innsyn.. Vi hadde leil. i 1 etg og var veldig fornøyd med det. Kjempepraktisk både med tanke på selve flyttingen, men også med tanke på alt man må drasse med seg når man gar barn. Vi hadde vindu på gløtt på natten, men bodde litt utenfor sentrum i Trondheim.. Men i Oslo hadde jeg nok ikke tatt sjansen på det. Men tenker at de som vil inn henter en stige om de vil inn et vindu som står oppe i etagene lengre oppe.. Så du må nesten vurdere antatte fordeler med antatte ulemper.....
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. mars 2010 #19 Skrevet 21. mars 2010 Jeg har bodd i leilighet i første etasje og det var jo ganske lettvint med bæring og sånn. Men hadde jo persienne nede hele tia pga. innsikt. Det ble litt klaustrofobisk for min del. Nå bor jeg i tredje etasje i blokk UTEN heis. Og det er ganske stress med unge og handleposer ++. Hvordan skal man løse det med to? Kveldssol er fint det. Man er jo stort sett bare hjemme på ettermiddagene og da er det jo deilig med sol.
♥tre små hjerter♥ Skrevet 21. mars 2010 #20 Skrevet 21. mars 2010 Vi bor i 4 etg, og blokken vi bor i, er uten heis, hadde jeg kunne flyttet til 1 etg, så ja takk:)men, samtidig synes jeg det er godt å bo så høyt oppe, når jeg tenker på innbrudd osv...men, HALLO?? hva er sjansen for at det skal skje...men, kjenner feelingen, jeg er likedan selv...men, å drasse på to små, og hundre og ørten handleposer, sekker osv...det er et lite strev...alt blir lettere av å bo i første etg...så tror jeg hadde latt mine redsler vike der:) Lykke til med valget, var jo en flott leilighet....så du hadde lagt ut link:)
Gulosten™ Skrevet 21. mars 2010 #21 Skrevet 21. mars 2010 Jeg sier go for it. Det er jo et flott område, vi skal bygge hus ikke langt unna Søndagsåpen Bunnpris, 70-bussen med 7 minutter til sentrum, masse barnehager, kjempesentralt men allikevel litt landlig. Jeg kjenner gutta som selger leiligheten, btw. Moro. Vi bor i høy 1. etg nå på Lambertseter, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang for å få forklart hvor utrolig deilig det er når man har små barn. Jente på 5 og gutt på 6 mnd, vanvittig praktisk å ha vogna i nærheten, lett å sette vogna på verandaen. Handle mat med 2 unger er et mareritt når man bor høyt oppe. Bodde i 5. etg uten heis borti veien her, det var bare hat fra første øyeblikk.
Philipa Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #22 Skrevet 21. mars 2010 Hei, gøy at du kjenner de som selger den :-)! Jeg skal på visning dit i dag kl. 15. Spennende. Håper ikke at mange er intressert ..hehe. Vi bor på Etterstad nå, men han flere venner som bor på Høyenhall. Helt enig med deg, deilig med Bunnpris som er åpen på søndager :-)!! Og den er kanskje ett minutt unna leiligheten ..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå