Gå til innhold

NATTAVVENNING (3-dagers): Har det hjulpet for alle her inne? (ja/nei)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve min 3.natt i natt som kommer. Hun spiser godt på dagtid, så her er det jo bare å hoppe i det, tenkte jeg. Gikk greit den 1.natta, og det gikk ---greiere--- i natt. Så spent på i natt.

Men. Er det liksom 3-4 netter, og så vips er det gjort? Husker faktisk ikke hvordan jeg gjorde det sist, bare husker han hadde et enormt soverhjerte, hehe ;)

Skrevet

Vi er i samme båt - klare for tredje natt med nattavvenning i natt. 7 måneder gammel, og har hatt for vane å våkne mellom 1 og 3 ganger for mat.

Første natta våknet knerten klokka 12, og det tok bare ti minutter for pappaen å roe ham ned, og han sovnet raskt. Klokka 04 våknet han igjen, det gikk også greit å roe ham ned.

Denne natta våknet han klokka 01, men var ikke like happy for å bli møtt med pappaen uten pupp. Cirka 25 minutter med gråting, så roet han seg og sovnet igjen. (Følte meg veldig slem akkurat da) Neste gang han våknet var klokka 05, da var det omtrent bare å putte i smokken og rugge litt på senga, så sovnet han igjen.

Begge dager har krana vært helt stengt mellom 18.30 og 06.30.

Vi er letta over at det går så greit!

Spent på hvordan det går i natt, da. Forhåpentlig blir det soving hele natta i tida framover!

Krysser fingrene for alle andre som også holder på.

Skrevet

Men, for å svare mer på spørsmålet ditt, jeg har hørt at det tar opptil en uke for noen, og andre gir opp etter ti dager med skrik og skrål, men det tilhører vel kanskje unntakene? og at det viktigste når man først har bestemt seg er å være veldig konsekvent og kjøre løpet ut, hvis ikke blir det bare surr.

Skrevet

Masse innlegg her om nattavvenning for tiden. Passer meg bra, i og med at jeg har tenkt å nattavenne nå etter påske. Ihvertfall redusere antall måltider på natten:)

Jeg er sugen på tips og råd!!!

:)

Skrevet

Hei igjen,

Det her høres kanskje litt rart ut å si, men jeg "nekter" å tro dette er sant!!! I natt sov hun fra hun la seg kl 19 og først kl 0630 våknet hun for mat???! Jeg skjønner ingenting jeg :D :D :D :D

Jeg tror ikke det er sant! Og så sovnet hun (og jeg), videre til nå kl 0745 :) Dette var en 3-dagers med GOD samvittighet, hehe :)

Er det noen som IKKE har denne opplevelsen? Jeg føler jo ofte at de fleste som skriver om nattavvenning får det til *knips* med en gang. Og sant å si, dette var jo helt merkelig! Men alt kan skje da. Plutselig våkner hun i natt, men jeg håper jo jeg har startet en "trend" for nettene nå da:)

Skrevet

Jaja, dette ble plutselig min egen blogg dette, ;)

Ville bare si at det var 4.natta i natt. Og det var ikke en lyd! Eller, jo, jeg putta i smokken EN gang. En eneste gang! Helt utrolig at dette har gått!

Men jeg spør igjen da, har dette 3-dagerstrikset virkelig slått gjennom hos alle?

Skrevet

Her har det også gått veldig fint! Det eneste er at knerten fortsatt våkner i 05-tida, og siden det ikke er så veldig fristende å stå opp da, roer vi ham uten melk til han sovner igjen. Det går på 5 minutter, så det er ikke noe stress, men håper han etter hvert våkner 07 av seg selv.

Skrevet

Når er det vanlig å starte med nattavvenning da??

Skrevet

De sier jo når babyene er oppe i hvertfall 2 måltider med grøt. (og selvsagt middag).

Mini her er 6 mnd, og spiser 2x grøt, 4-500 ml melk, litt middag og litt frukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...