Gjest Sauen og ungene Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Koker dem, så de er helt ferdige og bare å tine opp igjen.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 tror pappa bare pleier å steke kjøttkakene så er de ferdig, så putte de oppi den brune sausen når han skulle ha de, men jo tok de ut fra frysen å tinte de så de var ferdige.
Renate :-) Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Steker dem til dem akkurat er gjennomstekt... avkjøler og fryser... Når jeg tar dem opp tiner jeg dem, putter dem i hjemmelaget brun saus og lar det koke til tilbehøret er ferdig, nam nam :-) Når vi steker opp kan vi lage 60-100 kjøttkaker, digg å ha i fryseren :-)
Renate :-) Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Steker dem til dem akkurat er gjennomstekt... avkjøler og fryser... Når jeg tar dem opp tiner jeg dem, putter dem i hjemmelaget brun saus og lar det koke til tilbehøret er ferdig, nam nam :-) Når vi steker opp kan vi lage 60-100 kjøttkaker, digg å ha i fryseren :-)
Bettybu Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Steker de passe brune, avkjøler dem og fryser. Ser at de som steker dem ferdig, - likevel KOKER dem i brun saus... Jeg koker dem mens potenene/grønnsakene putrer seg ferdig..
Younameit Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 Låner tråden litt jeg... Kan noen gi meg en god og enkel oppskrift på kjøttkaker da ? Superglad for svar :0)
3småtroll♥ Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Kjøttkaker ER enkelt,) Ta kjøttdeig eller karbonadedeig i en bolle, ha i et egg, litt potetmel til du får rette konsistens, salt og pepper og ev. løk. Bland godt og stek i pannen med smør:) Jeg pleier å steke de gjennom før jeg har de i sausen. Da ligger de å koser seg i sausen mens potetene og grønnsakene koker. Til brun saus lager jeg en basic brun saus, har gjerne i en gulrøt og en halv løk for smakens skyld. Av krydder bruker jeg salt og pepper også har jeg i enten litt brunost eller litt tyttebærsyltetøy. Da blir det en god saus! Tar gjerne med stekefettet fra pannen også- blir så godt:)
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Får jeg spørre om en ting? Hvor lenge kan dem ligge i fryseren før de ikke er gode mer?? Kan dem ligge der i flere måneder,f.eks i 1/2 år??
Mamsemums Skrevet 20. mars 2010 #10 Skrevet 20. mars 2010 Et tips er å steke kjøttkaker i langpanne i ovnen. Ca. 200 grader i 45-60 minutter. Avkjøles og fryses ned.
erteposen + 4 Skrevet 20. mars 2010 #11 Skrevet 20. mars 2010 Jeg ettersteker de i stekeovnen, og så i fryseren.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. mars 2010 hvor lenge skal de ettersteke i ovnen?? bare brune de på hver side først..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå