Gå til innhold

når dere lager maaange kjøttkaker... koker dere de da i 15 min før dere fryser de ned?? eller er det bare steking-avkjøling-frysing

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Koker dem, så de er helt ferdige og bare å tine opp igjen.

Skrevet

tror pappa bare pleier å steke kjøttkakene så er de ferdig, så putte de oppi den brune sausen når han skulle ha de, men jo tok de ut fra frysen å tinte de så de var ferdige.

Skrevet

Steker dem til dem akkurat er gjennomstekt... avkjøler og fryser...

Når jeg tar dem opp tiner jeg dem, putter dem i hjemmelaget brun saus og lar det koke til tilbehøret er ferdig, nam nam :-)

Når vi steker opp kan vi lage 60-100 kjøttkaker, digg å ha i fryseren :-)

Skrevet

Steker dem til dem akkurat er gjennomstekt... avkjøler og fryser...

Når jeg tar dem opp tiner jeg dem, putter dem i hjemmelaget brun saus og lar det koke til tilbehøret er ferdig, nam nam :-)

Når vi steker opp kan vi lage 60-100 kjøttkaker, digg å ha i fryseren :-)

Skrevet

Steker de passe brune, avkjøler dem og fryser. Ser at de som steker dem ferdig, - likevel KOKER dem i brun saus... Jeg koker dem mens potenene/grønnsakene putrer seg ferdig..

Skrevet

Låner tråden litt jeg...

Kan noen gi meg en god og enkel oppskrift på kjøttkaker da ?

Superglad for svar :0)

Skrevet

Kjøttkaker ER enkelt,)

Ta kjøttdeig eller karbonadedeig i en bolle, ha i et egg, litt potetmel til du får rette konsistens, salt og pepper og ev. løk.

Bland godt og stek i pannen med smør:)

Jeg pleier å steke de gjennom før jeg har de i sausen. Da ligger de å koser seg i sausen mens potetene og grønnsakene koker.

Til brun saus lager jeg en basic brun saus, har gjerne i en gulrøt og en halv løk for smakens skyld. Av krydder bruker jeg salt og pepper også har jeg i enten litt brunost eller litt tyttebærsyltetøy. Da blir det en god saus!

Tar gjerne med stekefettet fra pannen også- blir så godt:)

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

Får jeg spørre om en ting? Hvor lenge kan dem ligge i fryseren før de ikke er gode mer?? Kan dem ligge der i flere måneder,f.eks i 1/2 år??

Skrevet

Et tips er å steke kjøttkaker i langpanne i ovnen. Ca. 200 grader i 45-60 minutter. Avkjøles og fryses ned.

Skrevet

Jeg ettersteker de i stekeovnen, og så i fryseren.

Skrevet

hvor lenge skal de ettersteke i ovnen?? bare brune de på hver side først..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...