Stjerna mi<3 Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 hei. nå har min datter hatt forkjølelse i snart en uke, vi har vært hos legen en gang og på lege vakta 2 ganger, i går fikk vi med oss ventolin hjem og vi fikk noen piller som skulle løses opp i vann som hjalp til å minske produksjinen av slim pluss at det var litt adrenalin i dem, det jeg lurer på, nå har hun sluttet å pipe i pusten, men hun har begynt å puste veldig tungt, er dette noe jeg bør ringe legevakta for?? er veldig bekymra, ventolinen hjelper kun på pipinga i pusten, hva mere kan jeg gjøre?
Stjerna mi<3 Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 20. mars 2010 glemte å si at hun er 4 måneder
hønny-bunny Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Reis på legevakta du,høres ut som RS virus,går masse av det om dagen. Lykke til:-)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Bedre å ta en telefon for mye enn for lite. Riktig god bedring:-)
pauline og knerten Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Hvis du ser at hun bruker masse ekstra muskulatur for å få til å puste, bør du reise på legevakta, da er lungene antakelig fulle av slim. Legg henne naken på stellebordet og følg med, om det danner seg en liten grop like over eller like under lungene f.eks, kan det være et tegn på at hun sliter med pusten.
pauline og knerten Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 En ting du kan gjøre er forresten å la henne puste inn varm damp i ca. 15 minutter, til hun hoster, det frigjør slim. Gjenta ca. annenhver time. Det er veldig pes, jeg vet. (Knerten her hadde rs-viruset da han var 3 mnd. Det behøver ikke å være farlig, men pusterørene er så små når de er under 6 mnd så det er grunn til å ta det alvorlig hvis de sliter med pusten) Lykke til!
Stjerna mi<3 Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. mars 2010 hvordan får jeg henne til å puste inn damp da?? ta hun med i dusjen?? eller koke vann og la hun "ligge/henge" over bøtte??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå