Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min holder på å sette oss inn i spisestoler og hvilken type vi skal kjøpe. Tenker litt på den klasiske "tripp-trapp-stolen". Noen som har erfaringer med ulike spisestoler og kan anbelafe noen?

Når begynte dere med spisestoler til barna deres?

Minien vår er bare 5 mnd og sitter i vippestolen når han får mat ennå. Men lurer på når de kan begynne å sitte i stol når de spiser? Er det når de kan sitte selv uten støtte, eller er det greit å støtte de opp?

Lene

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg lurer på det samme, så dytter innlegget opp:)

Skrevet

Vi har Stokke tripp-trapp og den billigstolen fra Ikea (husker ikke hva den heter. Antilop?). Hun sitter veldig fint i tripp-trapp-stolen, og den kan hun jo bruke i mange år, så jeg er veldig glad for at vi kjøpte den.

Vi begynte å bruke stol da hun var 6 1/2 mnd. Da kunne hun ikke sitte uten støtte, men det er visst greit å la dem sitte i stol under korte perioder (og måltidene varer jo ikke SÅ lenge liksom). Lot henne aldri sitte mer utover dette. 5 mnd hørtes litt lite ut. Så lenge vippestolen fungerer så ville jeg brukt den en stund til. Vi måtte over til stol da hun hele tiden prøvde å "sette seg opp" fra vippestolen.

Skrevet

Ikea sine plaststoler med bord og sele er også veldig fine. Den har vi arvet. Men når lillemann blir større, skal vi invistere i tripp-trapp stol.

Gjest Kira06
Skrevet

Et lite tips ang tripp-trapp stol; kjøp på loppemarked. Disse er jo så fryktelig dyre, men både vi og foreldrene mine fant noen fine på loppemarked til hhv 300,- og 350,-. Har pusset og lakket dem, og ser nå helt nye ut:)

Skrevet

Anbefaler Ikea sin Antilop-stol på det varmeste; den er kjempebillig, men god og solid=) Anbefaler den som en "start-stol" fremfor tripp trapp, fordi den gir bedre støtte til babyen (med støtteputen som hører til) og er enklere å rengjøre osv.

Vi har begge deler, men bruker fortsatt mest Ikea-stolen til jenta vår på 17 mnd, hun sitter så fint i den og digger matbrettet foran- for der kan hun søle så mye hun bare orker; bedre det enn om hun søler på hele kjøkkenbordet vårt gitt;)

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00069725

(matbrett og pute må kjøpes i tillegg, blir vel ca 200 kr totalt)

Skrevet

Vi har en høystol fra det jeg var liten. Husker ikke hva den heter, men kanskje noen av dere vet? for tror den finnes enda. Den kan legges med lansdien ned, og da blir den stol med bord. Og snur man den andre veien blir den 'gynge-båt' med ratt :) Den er fin 70-talls grønn og brun.. hehe

Skrevet

Vi arver en tripptrapp og skal kjøpe til ekstra rygg til den, slik at piraten på vel 6 mnd kan begynne å sitte i den.

Ellers tror jeg nok antilop fra ikea er kjempeok også. Mulig vi kjøper den og har den som ekstra stol, når vi får besøk av andre barn.

Chicco polly magic er en stol jeg har fått anbefalt. Kan brukes fra nyfødt til 3 år. Den er italiensk. Bare google som kommer den nok opp. Koster rundt 1500 norske tror jeg. Den ser ok ut, og mulig vi skaffer den for å ha når vi er til svigers. De bor i et annet land, så ikke så kjekt å pakke ned stol for å ha med på flyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...