Gå til innhold

Mister følelser for kjæresten. Er gravid

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengere, jeg trodde jeg var klar for dette, jeg trodde jeg ville dette, men jeg vet ikke lengere.

Jeg er 18 år gammel, og gravid for første gang. Jeg er gravid i uke 7. Kjæresten min ønsker å beholde dette barnet, jeg trodde også jeg ønsket det. Men helt siden vi fant ut at jeg er gravid (2 uker siden), så har jeg blitt så rar mot han. Jeg takler ikke nærkontakt lengere, og jeg vil bare være for meg selv.

Jeg har så dårlig samvittighet, han gjør alt for meg, og jeg vet at han blir en kjempeflink pappa. Men hva med meg? Er jeg klar for dette? Hva skjer om ikke følelsene mine ikke bli som før for kjæresten min?

Jeg var bestemt på å beholde dette barnet da jeg fant det ut. Og familiene våre fikk vite det samme dagen fordi jeg måtte på legevakten, det var umulig å holde det skjult.

Nå har jeg mistet all kontroll på hvem som vet dette, og det gjør det enda tyngre at folk vet at jeg er gravid, så tidlig. Jeg har det veldig tungt akkurat nå. Jeg vil jo ikke ha det slik. Jeg vet at jeg skal klare dette om jeg beholder, men hva skjer om disse negative følelsene ikke forsvinner i løpet av svangerskapet? Kommer jeg til å skyve barnet bort fra meg? Jeg er livredd..

I løpet av mitt korte liv så har jeg opplevd mye, og da mener jeg mye. Jeg måtte vokse opp tidlig fordi jeg var eldst av 5 søsken, jeg var som en mor for dem. Mamma hadde problemer med seg selv, pappa hadde jeg så vitt kontakt med, og han var en rusmisbruker. Alt jeg har opplevd før tærer enda på.

Jeg har alltid måtte ha tenkt på andre enn meg selv, og nå dette? Om jeg får dette barnet så kommer det til å ta enda lengere tid før jeg kan tenke på meg selv..

Nei, jeg vet ikke.. Håper noen kan svare, trenger virkelig å snakke med noen om dette :(

Fortsetter under...

Jeg forstår hvordan du føler det. Det er ikke en lett situasjon du er oppi dersom du nå har fått "kalde føtter" Det er nok ikke så lett, men prøv å snakk med typen din om dette. Du er enda ung og dere har mangen år på å få barn. fortell ham hvordan du føler deg og hvordan du syns situasjonen heller burde være?

Dersom du er usikker på om du ønsker å beholde barnet, og det er noe som har kommet i løpet av de siste dagene, kan jo dette selvfølgelig også ha noe med humørsvingninger å gjøre under graviditeten.

Hvis dette var et planlagt barn, og dere elsker hverandre så syns jeg dere burde gå for det. Grunnen til du oppfører deg så rat mot ham, er nok fordi du er gravid, og vi gravide har en tendens til å gjøre ting som vi ikke helt vet hvorfor vi gjør.

I tilleg til din tøffe barndom føler du nok at det er et stor ansvar med barn, ettersom du har passet på søkna dine. MEN jeg kan garantere deg at det blir en helt annen følelse å ha et eget barn. en vidunderlig følelse fylt med kjærlighet. Å få barn er et stort ansvar, men en dag må det jo komme for de fleste. Du har også fortalt dette til familien, så prøv å spør noen av dem om råd, hva de syns osv. Er alltid best å snakke med dem som kjenner deg best.

Ønsker dere alt det beste!

Det er nok noe som har kommet di siste dagene, fordi noen dager kan jeg glede meg over dette, men så kommer di dagene der jeg føler at jeg ikke vil dette.

Dette var nok ikke planlagt, men jeg tror nok at jeg blir å beholde. Jeg tror ikke jeg takler en abort. Jeg har jo sedd på ultralyd at det er et lite hjerte der inne som banker, og selv om det ikke har gått helt opp for meg enda, så vet jeg at det er et liv det er snakk om.

Jeg tror jeg kan få mange gleder, men er bare så redd for at oppførseln min mot kjæresten ikke skal endre seg "/

Tusen takk for svar!

Hei,kjære deg....

Jeg hadde det også sånn første gangen jeg var gravid.Jeg ble rett og slett skikkelig slem med min kjære.Heldigvis gikk det over.Ikke stol helt på følelsene dine nå så tidlig.....Tenk deg i allefall godt om.Gravide kvinner tenker og gjør så utrlolig mye rart...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...