Gå til innhold

ang kjønn uke 12

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk beskjed om at jeg kan ha en liten gutt inne i magen min:) ville dere stolt på det? er 11-12 uker på vei. Hun var ikke sikker,måtte ikke kjøpe noe enda, men er det noen som har fått samme beskjed og det har vært feil i uke 18? nå tenker jeg både på de som har fått beskjed om gutt eller jente så tidlig...:) Uansett veldig fornøyd for at alt så kjempebra ut:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på UL i forgårs, var da 11+5, og fikk også vite at det sannsynligvis er en gutt. Vi så faktisk den lille tissen ganske godt selv (hvis det hun pekte på var tissen da, og ikke bare en liten for eller noe;-)))

Jeg tar det ikke for 100 % gitt ennå, og det vil nok være ukesvis til jeg begynner å kjøpe noe til den lille. Blir spennende på den ordinære UL i uke 19.

På den annen side føler jeg egentlig at det er en gutt, for dette svangerskapet er veldig annerledes når det gjelder plager enn det jeg hadde med veslejenta mi.

Skrevet

blir spennende å se om noen uker da,om legene våre har tatt rett eller ei:) Jeg så ikke noen ting,ble ikke vist noe,men sier de at det blir gutt så blir det sikkert det:) lettere å ta feil av jenter tenker nå jeg da:)

vi får følge hverandre, vi er like langt på vei vi vel så det blir spennende:)

Når er terminen din? Godt å komme over i 2. trimester,det er helt sikkert:):)

Skrevet

Jeg varr på ul i uke 12,og da sa gynekologen at han trodde det var jente. Men var ikke sikker. Så når jeg var på ordinær UL når jeg var nesten 20 fullgåtte uker så sa JM at hu ble overrasket om det var noe annet enn gutt,han lå med bena trekt opp til magen så fikk ikke se noe "tut",men hu dro den UL-greia under rompa på han å da så man tydelig juvelene om man kan si det sånn..hehe.

Skal på 3d nå til uka,så blir spennede å se. Men føler meg ganske sikker på at det er gutt. JM sa de lover jo aldri noe,det hender jo de tar feil.

Skrevet

får nok bare vente med å evnt kjøpe noe før man har sjekket en gang til, er jo ofte de tar feil så tidlig tror jeg, blir vel litt gjetting. he he uansett, like hyggelig med det ene kjønnet som det andre:)

Skrevet

Eg var på UL i veke 14 å fekk beskjed om at jente å guta såg like ut endo så gjekk ikkje an å sjå kjønnet før på ordinær UL.. hmmm..

Skrevet

Barnets kjønn er ikke ferdig utviklet før uke 14.

Skrevet

tror ikke det går ann og se kjønnet så tidelig, gutter og jenter er veldig like på dette tidspunktet. var på UL i uke 15 og da ville hun ikke si noe om kjønn for det var for tidlig ettersom de ser så like ut enda:) så nå smører jeg meg med tålmodighet og gleder meg til UL om 10 dager.. da er jeg 18 uker på vei og gleder meg til og få vite hva det blir:):)

Skrevet

Eg har UL igjen 21april, så gler meg til å sjå om det blir gutt eller jenta denna gongen. Har ei jenta på 11mnd fra før :)

Skrevet

Det med at kjønnsorganene ikke er ferdig utviklet før i uke 14 er helt feil!!

Det er bare til å lese "fra uke til uke" sidene her inne på BIM, og all mulig annen informasjon (bl. den boka alle leger gir ut til gravide). I uke 12 er kjønnorganene FULLSTEDIG FERDIG utviklet. Dette starter i uke 8-9 tror jeg det var, før det er jentefostre og guttefostre tilsynelatende like.

Jeg mener selvfølgelig ikke at det alltid er like lett å se kjønnet på så små fostre på UL, og at man ikke skal ta det man får oppgitt som 100 % sikkert. MEN AT DET ER MULIG, er det ingen tvil om!!!

Skrevet

sist fikk vi beskjed at det var gutt i uke 12! Så det er fullt mulig

Skrevet

Det kommer jo ann på utstyret og hvor dreven personen er. Familieklinikken på Majorstua informerer om at de kan se kjønn fra uke 14. Jordmoren der er visst dreven og de har det beste utstyret. (Jeg skal dit i morgen, 14+0 :)

Jeg ville ikke stolt på bestemmelse av kjønn i uke 11-12. Det kan jo stemme, er jo uansett 50/50..

Skrevet

Jeg må dessverre si at det er feil det som står ovenfor her, cat,mini og mikro.

Kjønnsorganene til gutt og jente er så godt som klin like i uke 11.

Ref:

http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html

Hvis dere går inn og ser på denne linken vil dere se av bilde 2 (m lilla bakgrunn) at klitoris og penis er så godt som like i embryoets uke 9 og vår uke 11.

her inne på bim teller vi jo vår uke, så da vil jeg påstå at det er uke 11 som "teller".

Derfor er det svært tidlig å kunne si noe om kjønnet i uke 12...

De som har fått vite kjønn i uke 12 har nok bare vært utsatt for et "lucky guess". Det er jo tross alt 50-50 sjanse for at den som gjetter skal få rett:)

Vi fikk vite på vår tidlige UL i uke 12 at det var umulig å få et sikkert svar på kjønn før uke 15. Alt annet ville bare være vill gjetting. Og dette var hos en meget erfaren UL-spesialist med avansert 3D-utstyr.

Og ikke for å være frekk altså, men jeg måtte fnise litt da jeg så uthevingen på FULLSTENDIG FERDIG utviklet... Såvidt jeg vet så vokser vel guttenes penis fram til puberteten er ferdig....? Så bare for meg DET utstyret på den bittelille 6 cm lange kroppen:)

Hilsen Rufsi

Skrevet

har famlieklnikken hjemmesiden eller har du tlf dit Virreli?

Si fra i morgen hvordan d går der, kanskje jeg også bestiller der:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...