Gå til innhold

Hurra, det er slutt på nattmatingen (håper jeg)....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har hun ikke spist om natten på hele 5 netter!!! Hun sluttet med det helt av seg selv etter at vi fikk til maten på dagtid. Før spiste hun ikke nok på dagtid fordi vi matet henne for ofte (hver 3-3,5 time) og da spiste hun bare litt. Siden hun nå er oppe i 3 måltider med fast føde per dag (grønnsaksmoser og hirsegrøter med fruktpureer) i tillegg til mme så burde hun få i seg nok. Så leste jeg et råd om at babyer som får fast føde liker å få mat til faste tider. Da bestemte vi oss for å prøve det, men mate hver 4 time, og det funker veldig bra. Da spiser hun opp hele porsjonen sin, og er ikke sulten mellom. Og begynte å sove hele natten gjennom helt av seg selv uten nattavvenning :-) Det er så deilig! Men håper bare det varer, det kan jo snu....

Hun ble forresten 6 måneder på tirsdag. Store jenta mi :-)

Skrevet

Så flott! Håper det holder seg! :)

Skrevet

oi, så bra :)

Jeg har hatt 2 netter med nattavvenning jeg da. Så det har vært noe sutring, men så lite at jeg har klart å ikke bli forbanna, hehe. (En kan jo bli gal av mindre;).

Jeg skal prøve å gi mat hver 4.time jeg også, så kanskje det blir mere faste tider, som deg?

Jeg gir 180 ml mme kl 06

grøt og vann kl 1130

litt middag kl 15

120 melk kl 16

grøt og vann kl 18

60 ml mmme kl 19

Så, dette blir ikke helt hver 4.time.... Får prøve meg fram kjenner jeg ;)

Men håper trenden fortsetter for deg:D (og emg;)

Skrevet

Det gikk bra inatt og :-)

Sånn spiser jenta mi:

0700: ca 210ml mme

1100: Fruktmåltid (ofte avokado og banan med mme) + 170ml mme (inkl. det som er blandet i maten)

1500: Middag (hjemmelaget grønnsaksmos med olivenolje og mme) + 170ml mme (inkl i mat)

1900: Økologisk hirsegrøt med hjemmelaget fruktmos rørt ut i mme, lager 170 ml, bruker halvparten i grøten, så drikker hun resten etter grøten. Gir henne vann og drikke sammen med grøten her, i tillegg til mellom måltider før på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...