Gå til innhold

Hva mener dere om bygging av moskeer i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke gidd å krangle med Figa. Hun gir seg aldri og klarer ikke å se andres syn på ting. Bare overse henne, som en irriterende liten flue.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann er et perfekt eksempel på en norsk muslim. Det er han det er snakk om i denne diskusjonen. Muslimske menn i Norge!

Forresten, du bør ta en titt på hva din egen statsreligion står for 21:23.

Skrevet

21:26, hvis du ikke kan diskutere saklig, er det best å ikke diskutere i det hele tatt.

Skrevet

Jeg, for min del, bryr meg ikke om det er religionen eller kulturen som gjør det, men jeg klarer ikke å akseptere at kvinner i noen muslimske land har samme status som husdyr.

21:11

Skrevet

Det er ganske mange vestlige kvinner, gift med vestlige menn som blir ansett som vaskedamer og husverter i hjemmene sine. Ta bare en liten scroll nedover siden her, så finner du nok ganske mange prakteksempler. Forresten, hva har enkelte menns kvinnesyn med moskebygging å gjøre?

Skrevet

Du burde virkelig lære deg til å skille mellom kultur og religion. Det er mye kultur (ukultur) som ikke kan settes i sammenheng med religionen.

Skrevet

Du er nok gift med en ganske "fornorsket" muslim Figa, siden du tydeligvis ikke har peiling på hvordan de fleste muslimske menn ser på damer. Heldig du:)

Synes å tillate moskebygging i Norge blir å støtte opp om deres religion og kvinnesyn, og det vil jeg ikke, jeg er sterkt imot det. Som sagt, jeg tolererer mye annet med deres religion, men ikke kvinnesynet.

Skrevet

Mannen min har bodd i Norge i 10 måneder. Han er ikke fornorsket. Han er egypter og hans kvaliteter har ingenting med fornorsking å gjøre! Jeg har ganske god peiling på muslimske menn. Jeg har mange muslimske venner. Jeg har god peiling på norske menn og. Det har gjort at jeg har lagt merke til at vi faktisk er ganske lik.

Argumentene dine er helt uten sammenheng. Hva har enkelte muslimske menn sine kvinnesyn å gjøre med andre muslimers bønnested å gjøre? Religionen islam støtter ikke kvinnemishandling hvis det er det du tror. Hva synes du egentlig om at vi har kirker i Norge?

Skrevet

Jeg er for religionsfrihet og all slags annen frihet. Derfor merker jeg at jeg møter meg selv litt i døra når det gjelder islam, oppsummert i utsagnet til Trygdekontoret i forrige uke: En god muslim blir aldri god til å spille punk!

Skrevet

Så Islam støtter ikke kvinnemishandling? Du får lese litt i Koranen du:)

Kirkene i Norge har jeg ingen mening om, de er fine å se på, og det er hyggelig å være der i bryllup, er ikke medlem av statskirka.

Respekter at jeg ikke ønsker moskeer i Norge, det er heldigvis ytringsfrihet her, så skal jeg respektere din mening.

Skrevet

Synes det er veldig interessant å lese synspunktene til en norsk kvinne som er gift med en muslimsk mann, for det er fascinerende å lese hvordan de snor seg unna det faktum at muslimske menn ser på norske kvinner som horer og at de synes det er greit å voldta vestlige kvinner.

Sier ikke at alle gjør det, men det er ikke til å se bort ifra at mange muslimske menn har et skremmende og radikalt kvinnesyn som ikke hører hjemme i et sivilisert land.

De muslimene som har integrert seg i samfunnet, godtatt kulturforskjellene mellom muslimske og norske kvinner, og som lever forenelig med dette landets lover har jeg ingenting imot.

Det er vel ikke så veldig vanskelig å forstå at nordmenn ikke ønsker mennesker i dette landet som synes det er greit å voldta og mishandle norske kvinner?

Skrevet

Jeg leser Koranen og skal jeg si deg. Les den du. Og finn suraen hvor det står at kvinnemishandling er sunna (anbefalt).

Jeg respekterer din mening, men jeg motargumenterer det du sier fordi det rett og slett er feil.

Kristendommen har en mye voldeligere historie bak seg enn det islam har. Hvis du er imot bygging av moskeer på grunnlag av islams kvinnesyn, burde du vært for riving av kirker og aldri gått i bryllup der.

Skrevet

Exactly my point.

21:50

Skrevet

21.53; Det sier litt om hvor lite du vet når du innbiller deg at muslimske menn synes det er greit å voldta. Det har ingenting med religionen deres å gjøre. At du tror det vitner litt om hvor lavt kunnskapsnivået ditt er.

Skrevet

21:53, for det første handler denne diskusjonen om bygging av moskeer og ikke hvilke mennesker som skal ha lov til å bo i Norge eller ikke.

For det andre; Det er ikke et faktum at muslimske menn, mer eller mindre enn vestlige menn, anser vestlige kvinner som horer. Det er ganske mange norske menn også skal jeg si deg, som har et forferdelig kvinnesyn, men det er slettes ikke alle.

Uttalelsene dine er også ganske interessant. De er full av fordommer.

Skrevet

Det er sikkert en del norske menn som synes norske jenter er horer også, men det er ikke en del av den kristne tro.

Skrevet

Men en muslim har større verdi enn en som ikke er muslim. Synes det er interessant at pakistanske/muslimske miljøer i etterkant av det tragiske drapet i Bærum skal hevne det som skjedde med den begrunnelsen at slik kan ikke en nordmann gjøre med en pakistansk/muslimsk jente. Det er jeg selvfølgelig enig i, men jeg synes heller ikke at muslimske menn skal få gjøre slik med norske/ikke muslimske jenter.

Skrevet

Du bør virkelig les mer i Bibelen.

Skrevet

Jo mer du skriver, jo mer viser det seg hvor lite kunnskaper du har om det du snakker om. Har du lest bibelen? Og har du lest Koranen? Det er som å lese samme bok. Og unnskyld meg, hvor mange ganger finner man ikke ordet "hor" i Bibelen?

Skrevet

Vet du hva, jeg skjønner ikke hvorfor noen som helst forventer at nordmenn skal studere Koranen i det hele tatt. Det er helt i orden at noen føler at norske kvinner ikke innbefatter like mye kunnskap om Koranen og Islam som de selv, men det er faktisk ikke noe som er allemennkunnskap i dette landet. kristendommen er hva som er grunnleggende når det kommer til religionskunnskaper i dette land, og hvis noen ønsker mere kunnskap så må de ta det på eget initiativ.

Jeg bryr meg ikke i det hele tatt om hva som står i Bibelen eller Koranen, men jeg bryr meg om hva som skjer i dette landet og dette samfunnet.

Jeg klarer ikke å respektere eller ønske menn velkommen i dette landet, som svarer med å diskriminere eller voldta norske kvinner.

Og slikt føler jeg uansett folkeslag eller religion. Slikt avskum hører ikke hjemme i dette samfunn.

Skrevet

Figa der sa du det selv, at mange muslimske menn har et forferdelig kvinnesyn.

Imot moskeer.

Skrevet

Og det er greit nok det, Men det har lite med Islam å gjøre.

"Jeg klarer ikke å respektere eller ønske menn velkommen i dette landet, som svarer med å diskriminere eller voldta norske kvinner.

Og slikt føler jeg uansett folkeslag eller religion. Slikt avskum hører ikke hjemme i dette samfunn."

Det du skriver er jo sikkert noe de fleste kan enes om, men har ingenting med Islam og moskeer å gjøre.

Skrevet

Hvis du ikke klarer å svare på det jeg skriver, så ti still i stedet for å skrive at jeg har skrevet ting som jeg ikke har skrevet. Det er helt unødvendig for diskusjonen sin del.

Skrevet

Nei, når du ikke klarer å lese det du selv skriver.....

Skrevet

Javel, la oss få det inn med teskje:

Akkurat som at kristne, ganske sjelden følger og tolker Bibelen bokstavelig, tolker og følger ikke heller muslimer Koranen bokstavelig.

Det vil alltid finnes de ekstreme i begge ender, i begge religioner. Det er ganske liten forskjell på Islam og Kristendom. Selv om Bibelen har et kvinnesyn som ikke er akseptabelt i dag, vil ikke det si at kristne menn har det samme. Det at Koranen har et kvinnesyn som ikke er akseptabelt i dag, vil ikke si at en muslim har det samme.

Litt kjipt og som sagt unødvendig for diskusjonen sin del å måtte legge ut sånne forklaringer, men vil det ikke inn, så vil det ikke inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...